PMK
CMA CGM podpisało porozumienie o współpracy z firmą energetyczną ENGIE. Celem obu koncernów jest promocja LNG jako głównego paliwa dla żeglugi kontenerowej.
CMA CGM i ENGE planują przeprowadzić techniczne i ekonomiczne badanie na temat użycia LNG jako paliwa dla kontenerowców. Firmy będą także sprawdzać jakie są techniczne możliwości bunkrowania LNG, by w przyszłości przyśpieszyć ten proces.
Oba koncerny przewidują, że w przyszłości LNG stanie się bardziej popularne i wyprze cięższe paliwa z rynku. Użycie paliwa LNG drastycznie zmniejsza emisje zanieczyszczeń, w tym dwutlenku węgla, tlenków siarki i azotu.
- LNG niesie za sobą wiele korzyści ekologicznych. To z pewnością paliwo przyszłości, które będzie powoli coraz popularniejsze we wszystkich sektorach żeglugi. Chcemy być pionierem na tym polu, a współpraca z ENGIE to duży krok w tym kierunku – powiedział Farid Salem, jeden z dyrektorów w CMA CGM.
Współpraca z ENGIE będzie finałem projektu badawczego, który CMA CGM prowadzi od 2011 roku. Francuski koncern chce także stworzyć pierwszy duży kontenerowiec o napędzie dual-fuel.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie