PMK
Unijna „Wizja bezeimsyjnego transportu do 2050 roku” może mieć wpływ na żeglugę na całym świecie – twierdzi Violeta Bulc, europejski komisarz transportu.
Czyste paliwo jest jednym z najgorętszych tematów globalnej żeglugi, wraz ze zbliżającym się terminem wprowadzenia globalnego limitu zawartości siarki w paliwach stosowanych na pokładach statków. Globalne podejście do dekarbonizacji i zrównoważenia środowiskowego zostało omówione na targach morskich Posidonia 2018, gdzie stocznie, producenci silników i dostawcy skruberów prezentowali swoje plany dotyczące czystego paliwa i strategie, by przyciągnąć uwagę armatorów i operatorów flotowych.
W jakim miejscu natomiast znajdują się najwięksi gracze z Dalekiego Wschodu w wyścigu o wyższość czystego paliwa? Stocznie z Chin, Japonii i Korei, które posiadają imponującą listę zleceń od europejskich i greckich armatorów, po raz kolejny przygotowały wielkie wystawy na Posidonie 2018.
- Jesteśmy już przygotowani do instalacji systemu paliwa LNG dla różnych typów statków, ale japońscy armatorzy nie zdecydowali jeszcze, którą drogą iść: paliwa LNG, paliwa surowego lub innego rodzaju paliwa. Zamówienia zagraniczne stanowią prawie połowę całości - powiedział Tohru Kitamura, wiceprezes Mitsubishi Shipbuilding Company.
- W Japonii rośnie świadomość ekologiczna, a kilku operatorów zdecydowało się na zastosowanie własnego systemu skruberów, inni wybrali układ paliwowy o niskiej zawartości siarki - dodał Kitamura.
Kitamura w czasie targów podpisał list intencyjny z chińską firmą Cosco Shipping dotyczącą produkcji nowego urządzenia do testowania skruberów.
- LNG jest przyszłością i stanowi dużą część chińskiej polityki ochrony środowiska. Nasz rząd bardzo poważnie zajmuje się ochroną środowiska. Podobne przepisy obowiązują w Chinach. Badamy, jak modernizować silnik główny za pomocą zbiorników LNG i inwestujemy we współpracę z GTT, francuskim dostawcą rozwiązań LNG, który wspiera nas w projekcie modernizacji LNG. Coraz więcej statków LNG rozładowuje się w Chinach i dokuje w Chinach - powiedział Steven Zhang, szef działu napraw i konwersji, COSCO Shipping.
Wysokie wyniki Grupy OTL w pierwszym kwartale 2022 r. pomimo sprzedaży części działalności
Polska i Portugalia wspólnie po LNG?
Kołobrzeg. Otwarcie sezonu żeglarskiego już w ten weekend
Zielona energia z Bałtyku wzmocni polską gospodarkę
Rosja się targuje: odblokowanie ukraińskich portów za zrewidowanie sankcji
Transporty masowe płynów w większym rozmiarze - Hillebrand wprowadza nowy flexitank XL
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34750,00 $ | tona | 0,14% | 23 maj |
Cynk | 3776,00 $ | tona | 0,59% | 23 maj |
Aluminium | 2962,00 $ | tona | 1,09% | 23 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |