pc/ral.ca
Usługi pilotażowe różnią się na całym świecie, niektóre wymagają dłuższego czasu na morzu, inne krótszego. Kanadyjskie biuro projektowe Robert Allan Ltd. opracowało nową elektryczną pilotówkę przeznaczoną na niewielkie odległości, gdzie przejazd do statku wynosi 5 mil morskich lub mniej.
RAlly 1600-E to aluminiowa wersja bardzo udanego stalowego poprzednika. Łódź jest wyposażona w elektryczny układ napędowy z dwiema śrubami oraz akumulatory o dużej pojemności, które można ładować przy nabrzeżu. Podwójne zespoły prądotwórcze zapewniają powrót do portu i możliwość rozszerzenia zasięgu w przypadku awarii. Maksymalna prędkość bezemisyjnej jednostki to 20 w. Dzięki połączeniu tych wszystkich cech piloci mają być szybko i bezpiecznie transportowani na statek.
Napęd główny – dwa silniki o mocy 500 kW z magnesami stałymi i o maks. 2 800 obr./min., zasilają falowniki tyrystorowe. Poprzez standardowe przekładnie nawrotno-redukcyjne o przełożeniu 3:1 jest on połączony z konwencjonalnymi wałami i śrubami napędowymi o maks. 840 obr/min.
System akumulatorów składa się z 70 modułów Spear SMAR-11N-224 o wydajności 815 kWh. Zgodnie z wymaganiami klasy, są one umieszczone w oddzielnym przedziale, który znajduje się na śródokręciu, pomiędzy pomieszczeniami mieszkalnymi a siłownią. Akumulatory są chłodzone cieczą, a cała przestrzeń jest dobrze wentylowana i wyposażona w system gaśniczy FirePro.
Cały projekt kwalifikuje się do uzyskania świadectwa klasy towarzystw klasyfikacyjnych takich jak Lloyd's Register, ABS lub Bureau Veritas.
RAlly 1600-E w liczbach
Długość całkowita: 16 m
Szerokość: 5 m
Moc napędu głównego: 2 x 500 kW
Prędkość: 20 węzłów
Załoga: 2
Piloci: 4
Morza spotkały się w Gdańsku. Baltic and Black Sea Ports & Shipping 2023
Współpraca Portu Gdańsk i mieszkańców dzielnic miasta na rzecz poprawy jakości życia
Terminal LNG w Świnoujściu – kolejna dostawa gazu z USA i wizyta ambasadora
Horała: inwestycja w głębokowodne terminale przeładunkowe jest absolutnie kluczowa
Wkrótce ruszy przetarg na wykonawcę części hydrotechnicznej terminala offshore w Świnoujściu
Kenia będzie transportować uprawy do UE statkami