oprac. MN
Uruchomienie przez DFDS dwóch nowych jednostek na kanale La Manche pozwoliło armatorowi na zwiększenie udziałów w rynku. Uwidoczniło się to w wynikach dotyczących wielkości przewiezionego frachtu.
W tym roku do floty DFDS na trasie Dover-Calais dołączyły dwa statki. To Côte des Dunes i Côte des Flandres, które jeszcze w ubiegłym roku pływały w barwach MyFerryLink jako Berlioz i Rodin. Pojawienie się tych promów we flocie DFDS pozwoliło przewoźnikowi na zwiększenie ilości przewożonego frachtu w obszarze kanału La Manche. W sumie wzrost sięgnął aż 63% w II kwartale 2016 roku w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.
Po włączeniu promów Côte des Dunes i Côte des Flandres, DFDS oferuje na trasie pomiędzy Dover a Calais 30 kursów dziennie. Trzecią jednostką obsługującą tę trasę jest Calais Seaways. Do tego dochodzi jeszcze połączenie Dover-Dunkierka. To oznacza, że DFDS uruchamia przez kanał La Manche – pomiędzy Wielką Brytanią a dwoma francuskimi portami - 54 kursy dziennie.
Przedstawiciele DFDS przyznali, że dzięki uruchomieniu dwóch nowych jednostek udało się zwiększyć powierzchnię ładunkową na trasach przez kanał La Manche, co stanowiło naturalną odpowiedź na zapotrzebowanie rynku.
- Jeszcze ważniejsze jest to, że nasze trzy statki oferują zwiększoną częstotliwość na trasie. Obecna liczba dziennych odejść z każdego z portów jest właściwa, by dopasować się do oczekiwań naszych klientów - powiedział Waybe Bullen z DFDS.
Wzrosła też liczba przewożonych przez DFDS pasażerów. W II kwartale ze statków skorzystało o 23% więcej osób niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny