DFDS staje się jeszcze mocniejsze na Bałtyku. Przewoźnik podpisał właśnie umowę, na mocy której przejmie obsługę połączenia Paldiski-Hanko.
Duński armator osiągnął właśnie porozumienie z firmą Navirail OÜ. Dzięki niemu do swojej siatki połączeń dołączy trasę pomiędzy estońskim portem Paldiski a Hanko w Finlandii. W ten sposób DFDS wzmacnia swoją działalność w północnej części Morza Bałtyckiego. Jak poinformował przewoźnik, trasa będzie stanowiła uzupełnienie obsługiwanej już przez niego połączenia Paldiski-Kapellskär, które zostało przejęte w 2011 r.
Na podstawie umowy operator nabył prawo do czarteru statku ro-pax Sailor. Będzie ona obowiązywała przez cztery lata. W kontrakcie znalazła się też klauzula earn-out. Oznacza to, że łączna wartość transakcji będzie zależała od osiąganych rezultatów.
Obecnie statek Sailor pływa na trasie Paldiski-Hanko szesnaście razy w tygodniu. Średnie roczne obroty na tej trasie wynoszą 80 milionów koron duńskich.
Transakcja będzie przedmiotem badania organów antymonopolowych. Zgodnie z planem, powinna wejść w życie 1 października.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny