PMK
Według danych Alphalinera w lipcu zanotowano duży wzrost kontenerowców pozostawionych bez pracy. Była to dobra wiadomość dla czarterujących, ale gorsza dla armatorów.
W lipcu nieużywany tonaż wzrósł do 341 tys. TEU, co daje 1,6 proc. całkowitej floty kontenerowców. To zła wiadomość dla armatorów, głównie ze względu, że doszło do tego w środku sezonu zwyżkowego. W czasie tradycyjnie gorszych miesięcy – po październiku – ta liczba może osiągnąć nawet 750 tys. TEU.
- Ograniczenie tonażu na szlakach z Dalekiego Wschodu na Bliski Wschód i do Północnej Ameryki dalej będzie utrzymywać trend. Mało pomoże otworzenie nowych serwisów do Australii – czytamy w raporcie Alphaliner.
Armatorzy kontenerowi kontynuują także przekładanie odbioru swoich nowych jednostek. Obawiają się, iż te jednostki wywierałyby dalszą presję na rynku kontenerowców, który w ubiegłym roku odnotował umiarkowaną poprawę.
W celu ograniczenia niekorzystnego wpływu wprowadzenia nowego tonażu na rynek, który już został nadmiernie napompowany, firmy żeglugowe zdecydowały się opóźnić niektóre z zaplanowanych dostaw na ten rok, przesuwając je na 2019 rok.
Chiński lider kontenerowy COSCO Shipping odłożył odbiór dziesięciu z 28 megakontenerowców, które miały w tym roku dołączyć do ich floty. Ponadto, tajwański Yang Ming odłożył dostawy trzech kontenerowców o ładowności 14 tys. TEU na 2019 rok – wynika z danych Alphaliner..
Pomimo tych opóźnień, na rynku w tym roku pojawią się kontenerowce o łącznej ładowności 1,5 mln TEU. Ponad połowa z tych dostaw będzie składać się z megakontenerowców o ładowności od 14 do 21 tys. TEU.
Ogromna część oczekiwanych dostaw, ponad 1,2 miliona TEU, ma dołączyć do globalnej floty w pierwszej połowie roku. Z drugiej strony, przewiduje się, że tylko 350 000 TEU zostanie w tym roku wysłane na złom, sporo mniej w porównaniu z 442,000 TEU zezłomowanymi w zeszłym roku.
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"