pc
Plany związane z budową nowego promu przez Color Line nabierają coraz bardziej konkretnych kształtów. Właśnie podpisano list intencyjny w tej sprawie. Zgodnie z umową, statek będzie gotowy w 2020 r.
W uroczystości podpisania listu intencyjnego uczestniczyli przedstawiciele armatora oraz stoczni Ulstein Verft, w której zbudowany zostanie statek. Gdy inwestycja dobiegnie końca, a ma się to stać najpóźniej w 2020 r., nowa jednostka wejdzie na trasę Sandefjord-Strömstad, na której ma zastąpić wysłużony już statek Bohus.
– Podpisanie listu intencyjnego oznacza duży krok na przód w drodze do urzeczywistnienia największego na świecie promu hybrydowego, zasilanego energią elektryczną. To bardzo pocieszające, że norweska branża stoczniowa udowodniła swoją konkurencyjność na rynku międzynarodowym – mówi Trond Kleivdal z Color Line, który nie ukrywa zadowolenia, że nowy prom powstanie w Norwegii.
Nowy prom Color Line będzie nie tylko ekologiczny i ekonomiczny, ale umożliwi rozwój popularnego połączenia pomiędzy Norwegią i Szwecją. Będzie on posiadał niemal dwukrotnie większą pojemność niż statek Bohus. Długość tej jednostki to 160 metrów, a na pokład będzie mogła zabrać 2 000 pasażerów oraz od 430 do 500 pojazdów osobowych (Bohus może zabrać do 1 165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych).
Ładowanie baterii, w które wyposażona zostanie jednostka, będzie się odbywać np. podczas postoju w porcie, gdzie Color Line będzie miał swoją ekologiczną stację, a także – w razie potrzeby – podczas rejsu, za pomocą generatorów.
Color Line posiada obecnie flotę składającą się z sześciu jednostek, w tym olbrzymie i nowoczesne statki Color Magic i Color Fantasy. Rocznie z oferty Color Line korzystają ponad 4 miliony pasażerów.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie