• <
bulk_cargo_port_szczecin

Co Polacy najczęściej wysyłają w kontenerach z gdańskiego DCT?

jk

01.12.2017 10:50 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Co Polacy najczęściej wysyłają w kontenerach z gdańskiego DCT?

Partnerzy portalu

Co Polacy najczęściej wysyłają w kontenerach z gdańskiego DCT? - GospodarkaMorska.pl

Okazuje się, że z gdańskiego terminala kontenerowego DCT najwięcej towarów płynie do Chin. Na drugim miejscu plasują się Stany Zjednoczone, a podium zamyka Korea Południowa. Najbardziej chodliwym towarem, jaki odpływa z gdańskiego nabrzeżna jest żywność - poinformowało Radio Gdańsk.

Z Gdańska do Chin płynie 14 proc. kontenerów, 12 proc. trafia do Stanów Zjednoczonych, a 9 proc. do Korei Południowej. Po 4 proc. kontenerów wysyłanych jest do Arabii Saudyjskiej, Hongkongu i Izraela. W kontenerach najczęściej przewozi się żywność - 21 proc., meble - 10 proc. i produkty AGD - 8 proc. Poza tym Polacy wysyłają elektronikę, papier, samochody i chemię.

- Co tydzień przyjmujemy statki, które przypływają z Chin i Korei Płd. One są pełne, jeśli chodzi o import, ale też wracają tam pełne. Polskie towary coraz częściej trafiają na tamte rynki. Chińczycy chętnie kupują polską żywność, sery, mleko. Wiele produktów gospodarstwa domowego jest produkowanych w Europie i one też trafiają na rynek chiński. Wydawałoby się, że to Chiny są fabryką świata, ale to się chyba powoli zmienia. Taką fabryką świata staje się powoli Polska  - komentował w rozmowie z naszym portalem Marcin Kamola z DCT Gdańsk podczas V Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki.

Kontener z portu w Szanghaju do Gdańska podróżuje drogą morską 30-33 dni. Natomiast transport kolejowy z Chin do Polski zajmuje od 9 do 14 dni. Sprowadzenie kontenera z Chin do Polski jest o ok. 30 proc. droższe, niż wysłanie go z naszego kraju do Azji. Wysłanie kontenera z Szanghaju przez Gdańsk do Warszawy kosztuje ok. 1 800 euro.

Dodajmy, że terminal kontenerowy DCT Gdańsk w październiku obchodził dziesięciolecie swojej działalności. Od początku istnienia DCT sześciokrotnie zwiększył swoje możliwości operacyjne i dąży do dalszego rozwoju, dzięki nowemu programowi inwestycyjnemu.

- W okresie styczeń-październik 2017 roku, przeładowaliśmy niemal 13 mln ton towarów. Zdolności do przeładowania takiego tonażu drobnicy skonteneryzowanej osiągnęliśmy dzięki pomyślnie zakończonej inwestycji T2 - budowy drugiego nabrzeża. DCT jest już na dobrej drodze by przewyższyć przeładunki poprzednich lat i jesteśmy pewni, że rok 2017 będzie dla nas rekordowy – powiedział prezes DCT Gdańsk, Cameron Thorpe.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.