Operator największego chińskiego portu, Shanghai International Port Group (SIPG), wygrał przetarg na obsługę portu, który powstanie w izraelskiej Hajfie. Budowa przystani ma się rozpocząć w tym roku, a port ma zacząć działać od 2021 roku.
Yisrael Katz, izraelski minister transport, stwierdził, że "pojawienie się międzynarodowych operatorów w Izraelu to dramatyczny punkt zwrotny na tym rynku". Jego zdaniem, pojawienie się chińskiego operatora ma zwiększyć konkurencję w Hajfie.
- Nasze nowe porty w Hajfie i Aszdodzie będą główną siłą napędzającą naszą ekonomię. Dlatego zdecydowaliśmy się na zagranicznego operatora, o międzynarodowych standardach – mówił minister.
Przetarg na operatora drugiego budowanego, izraelskiego portu (w Aszdodzie) powinien się niebawem zakończyć. O wygraną w nim walczą dwie międzynarodowe koncerny: holenderski TIL i niemiecki EUROGATE.
"Puls Biznesu": zarząd Morskiego Portu Gdynia unieważnił przetarg na dzierżawę terminala
Dennis Tetzlaff objął funkcję dyrektora operacyjnego ds. floty w Stena Line
Na Ukrainę wróciły regularne połączenia feederowe
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.