Aseco Container Services, polski agent armatora Yang Ming Marine Transport Corp., poinformował o uruchomieniu drugiego cotygodniowego połączenia dowozowego pomiędzy Hamburgiem oraz terminalami GCT oraz BCT w Gdyni.
Jest to kolejny etap realizowanej od początku bieżącego roku strategii rozwoju serwisu armatora Yang Ming na polskim rynku. Obecnie tajwański armator prowadzi serwis IE1 (wspólnie z CSCL i COSCO), w ramach którego do gdyńskich terminali zawijają statki o pojemności ok. 1,4 tys. TEU.
- Nowe połączenie IE2 ma na celu dalszą optymalizację przeładunku ze statków oceanicznychw Hamburgu oraz skrócenie czasu tranzytu w relacji Gdynia – Hamburg do 2 dni – mówi Maciej Wojniusz, dyrektor zarządzający Aseco Container Services.
Serwis IE2 uruchomiony zostanie 10 lipca, kiedy to w polskich terminalach zawinie kontenerowiec Nordic Hamburg (1036 TEU) należący do Yang Ming.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody