PMK
Pierwsze połączenie promowe Gdynia-Trelleborg zostało utworzone 25 kwietnia 1946 roku. Pływał na nim jako pierwszy prom Drottning Victoria.
Szwedzka jednostka została zbudowana w angielskiej stoczni Newcastle w 1909 roku na zamówienie szwedzkiej kolei Statens Järnvägar. Prom liczył 113,33 metry długości, 16,24 metry szerokości i miał zanurzenie na 5,18 metra. Napędzały go dwa 3-cylindrowe silniki parowe o mocy 4600 KM. Dzięki temu mógł osiągnąć prędkość 16 węzłów. Jednostką mogło podróżować 975 pasażerów.
Prom często w swojej historii odwiedzał Polskę. W 1947 roku pływał na linii do niemieckiego Warnemunde, a rok później przeniesiono go na linię Szczecin/Świnoujście. Obsługiwał tam pasażerskie przewozy kolejowe, m.in. pociąg pasażerski Balt-Orient-Express. Na początku lat 50. jednostka powróciła na linię niemiecką. Prom został zezłomowany w 1963 roku.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody