ew/MGMiŻŚ
Rada Unii Europejskiej ds. Transportu, Telekomunikacji i Energi podczas spotkania 3 grudnia br. przyjęła konkluzje w sprawie transportu wodnego śródlądowego. Dokument podkreśla rolę żeglugi śródlądowej, której rozwój może znacznie przyczynić się do łagodzenia negatywnych skutków całego sektora transportu.
W konkluzjach Rada UE kieruje w stronę Komisji Europejskiej postulat realizacji działań zmierzających do pełnego wykorzystania potencjału śródlądowych dróg wodnych w Europie.
Zrównoważony system transportowy w Polsce nie może rozwijać się bez żeglugi śródlądowej – gałęzi, która jest najbardziej ekologiczną i przyjazną środowisku. Przewaga transportu wodnego śródlądowego jest wyraźna, zwłaszcza w mniejszej emisji CO2 w stosunku do transportu kolejowego i drogowego. Ponadto ten rodzaj transportu nie generuje kosztów walki z hałasem, zmniejsza zatłoczenie na drogach, a poziom wypadków komunikacyjnych jest minimalny.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wspierało przyjęcie konkluzji i kontynuuje działania na rzecz aktywizacji sektora żeglugi śródlądowej i włączenia polskich śródlądowych dróg wodnych do transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.
Przywrócenie żeglowności na polskich śródlądowych drogach wodnych należy traktować nie tylko jako wypełnienie zobowiązań międzynarodowych umów, ale jako decydujący wkład w rozwój gospodarczy kraju i Europy.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania