• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Port Long Beach kończy nowy terminal kontenerowy o pojemności 3,3 mln TEU

22.08.2021 21:03 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Port Long Beach kończy nowy terminal kontenerowy o pojemności 3,3 mln TEU

Partnerzy portalu

Port Long Beach kończy nowy terminal kontenerowy o pojemności 3,3 mln TEU - GospodarkaMorska.pl
Fot. Port Long Beach

Ponad 10 lat po rozpoczęciu prac, Port Long Beach ogłosił zakończenie budowy terminalu kontenerowego w Middle Harbor, jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie i przyjaznych środowisku obiektów ładunkowych na świecie.

Z roczną przepustowością 3,3 miliona TEU, sam LBCT byłby szóstym najbardziej ruchliwym portem morskim w Ameryce, zdolnym do przemieszczania dwa razy więcej ładunku przy mniej niż połowie zanieczyszczenia powietrza w dwóch zastępowanych terminalach.

Wyposażony w prawie cały sprzęt elektryczny i bezemisyjny, LBCT w Middle Harbor ma na celu wzmocnienie konkurencyjności, poprawę przepływu towarów i radykalną poprawę jakości powietrza w erze znacznego wzrostu w drugim najbardziej ruchliwym porcie morskim w kraju, podał Port Long Beach w oświadczeniu.

– Jesteśmy dumni, że w Porcie Long Beach mamy jeden z najbardziej zielonych terminali w Ameryce – powiedział burmistrz Long Beach Robert Garcia. – Ukończenie tego nowego obiektu jest świadectwem stałego zaangażowania naszego miasta w zrównoważony rozwój i zieloną technologię.

Budowa wartego 1,493 miliarda dolarów projektu rozpoczęła się w maju 2011 roku. Pierwsza część terminalu została otwarta pięć lat później wraz z zakończeniem fazy 1, co pozwoliło terminalowi rozpocząć działalność na początkowej powierzchni 151 akrów. Faza 2 zakończyła się w październiku 2017 r., powiększając obiekt do 191 akrów.

Trzecia i ostatnia faza zakończyła się w lipcu, powiększając terminal do 300 akrów z ukończonym placem kontenerowym, budynkiem administracyjnym i placem kolejowym przeznaczonym do obsługi 1,1 miliona TEU rocznie, aby zminimalizować ruch ciężarówek na lokalnych drogach i autostradach. Dodatkowo, 14 najnowocześniejszych suwnic bramowych ze statku na brzeg ustawia się na nowym betonowym nabrzeżu o długości 4200 stóp, które jest w stanie przyjąć jednocześnie trzy masywne statki, dzięki czemu port w Long Beach jest gotowy na przyszłość. Kolejne 3 akry zostaną dodane w 2025 roku wraz z otwarciem North Gate Expansion, uzupełniając terminal o 303 akry.

– Jako pierwszy na świecie całkowicie elektryczny, bezemisyjny megaterminal, LBCT wyznacza standardy branżowe w zakresie zrównoważonego przemieszczania ładunków przy jednoczesnym utrzymaniu konkurencyjności portu i wspieraniu ważnych miejsc pracy – powiedział Mario Cordero, dyrektor wykonawczy portu Long Beach. – To naprawdę cud techniki, który pozwoli nam zwiększyć przepustowość, poprawić jakość powietrza i utrzymać nasz status wiodącej bramy dla handlu transpacyficznego.

Wszystkie statki zawijające do terminalu podłączają się do lądowych połączeń zasilających podczas zacumowania, co pozwala im wyłączyć silniki Diesla i podłączyć się do lądowej sieci elektrycznej. Wszystkie główne konstrukcje są zbudowane z funkcjami oszczędzania energii i wody, spełniając surowe standardy LEED (Ledership in Energy and Environmental Design).

Port Long Beach jest drugim najbardziej ruchliwym portem morskim w kraju. Ze 175 liniami żeglugowymi łączącymi Long Beach z 217 portami morskimi port obsługuje rocznie handel o wartości 200 miliardów dolarów, zapewniając ponad 575 000 miejsc pracy w południowej Kalifornii.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.