HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE), południowokoreański potentat stoczniowy, zakupił fińską firmę Convion, specjalizującą się w technologii stałotlenkowych ogniw paliwowych.
Południowokoreański gigant stoczniowy HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering został nowym właścicielem fińskiej spółki Convion, która rozwija technologię stałotlenkowych ogniw paliwowych. Transakcja została dokonana za pośrednictwem nowej jednostki HD KSOE w postaci HD Hydrogen. Koreańczycy zapłacili za Convion ok. 72 mln euro.
Convion w ciągu 12 lat swojego istnienia zdołała wprowadzić na rynek systemy stałotlenkowych ogniw paliwowych (SOFC) i ogniwa elektrolizy tlenków stałych, mogące wytwarzać wodór z pary wodnej.
Jest to kolejne w ostatnim czasie przejęcie HD KSOE w sektorze ogniw paliwowych i wodoru, pokazujące, że grupa będzie skupiać się na wykorzystaniu tej technologii w produkcji jednostek pływających. W zeszłym roku koncern zakupił estońską firmę Elcogen za 45 mln euro.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów