Małż II, pogłębiarka Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych pracuje aktualnie na Nabrzeżu Zbożowym w Porcie Gdańsk. Wykonywane roboty regulacyjne w torze wodnym polegają na likwidacji spłyceń dna, poprzez usunięcie urobku i odłożeniu go na klapowisko, wyznaczone przez Urząd Morski w Gdyni.
Jak informuje Port Gdańsk, regulacja toru wodnego przy Nabrzeżu Zbożowym, to tylko część większego projektu. Roboty zaczęły się u wejścia do portu i są kontynuowane wzdłuż kanału portowego - przy obrotnicy WOC, Nabrzeżu Obrońców Westerplatte, Nabrzeżu Ziółkowskiego, Oliwskim, i dalej przez Zakręt Pięciu Gwizdków, Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej, Wiślane, Dworzec Drzewny, Nabrzeże Szczecińskie aż po Kanał Kaszubski i i obrotnicę Polski Hak.
Prace realizowane będą etapowo, tak żeby nie utrudniać eksploatacji czynnych nabrzeży. Chętni na zobaczenie pracy pogłębiarki mogą to zrobić na żywo, ponieważ dostęp do Nabrzeża Zbożowego jest ogólnodostępny.
Małż II to specjalistyczna jednostka pływająca należąca do Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych. Została zbudowana w holenderskiej stoczni IHC De Klop N.V. jako pogłębiarka ssąco–nasiębierna, oznaczona numerem budowy 02900, a przekazana armatorowi 2 sierpnia 1978 roku.
W 2002 roku przeszła istotną modernizację, w wyniku której została przebudowana na pogłębiarkę podsiębierną, co znacząco zwiększyło jej możliwości robocze. Małż II odgrywa ważną rolę w realizacji prac hydrotechnicznych w polskich portach i akwenach śródlądowych.
Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych to największa firma pogłębiarska w Polsce. Istnieje na rynku od ponad 75 lat, wydobyła miliony metrów sześciennych urobku i uczestniczyła w wielu ważnych projektach morskich.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął