EMS Maritime Offshore (EMO) oficjalnie określił Windea One mianem pierwszego hybrydowego statku do transferu załogi (CTV), który zostanie wdrożony na farmach wiatrowych Ørsted w rejonie Niemiec.
Ørsted będzie wykorzystywać CTV do konserwacji własnych farm wiatrowych, Borkum Riffgrund 1 i 2 oraz Gode Wind 1 i 2 na Morzu Północnym.
Nowy statek został zamówiony w stoczni Penguin w Batam w Indonezji i jest oparty na projekcie firmy inżynieryjnej Incat-Crowther.
Windea One ma 31,9 metrów długości, 10 metrów szerokości i 1,8 metra zanurzenia. Na pokładzie znajdują się cztery silniki Volvo o łącznej mocy 2 060 kW - dwa z nich są połączone z silnikami elektrycznymi Volvo-Danfoss, każdy o mocy 180 kW, które są zasilane z akumulatorów EST Floattech. CTV może osiągnąć maksymalną prędkość 28 węzłów.
Jak poinformował Ørsted istnieje również opcja przejścia na biopaliwo i wykorzystania "tak zwanych uwodornionych olejów roślinnych (HVO) zamiast oleju napędowego".
Trzyosobową załogę zapewni EMO, podczas gdy statek może pomieścić do 24 pracowników technicznych. Ponadto, jak podaje deweloper, jednostka może podnieść około 50 ton ładunku, który jest przemieszczany za pomocą dźwigu hydraulicznego zainstalowanego na statku.
EMO wyczarterowała na zasadzie długoterminowej Ørsted jednostkę hybrydową, która będzie dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu od sierpnia.
- EMO jest częścią naszej strategii uczynienia eksploatacji naszych morskich farm wiatrowych bardziej przyjazną dla klimatu. Transformacja wymaga również pewnej odwagi i chęci przełamywania barier. Miło jest mieć lokalnego partnera po naszej stronie - powiedział Thijs Schless, członek zarządu Ørsted w Ostfriesland.
MFW Borkum Riffgrund 1 o mocy 312 MW znajduje się w wyłącznej strefie ekonomicznej Niemiec na Morzu Północnym i składa się z 78 turbin Siemens Gamesa o mocy 4 MW, które pracują od 2015 roku.
Morska farma wiatrowa Borkum Riffgrund 2 o mocy 450 MW została w pełni uruchomiona w listopadzie 2018 roku.
Jeśli chodzi o Gode Wind 1 i 2, morskie farmy wiatrowe zostały oficjalnie oddane do użytku w czerwcu 2017 roku i znajdują się około 45 kilometrów od wybrzeża Niemiec.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów