Jeden z pasażerów linii wycieczkowych Norwegian doznał poważnych poparzeń pod prysznicem w swojej kabinie. W 2020 roku złożył pozew przeciwko liniom, a teraz linie pozywają Grohe, dostawcę armatury wodnej użytej na statku.
Do wypadku doszło w 2019 roku. Wtedy to Andreas Ramirez brał udział w kilkumiesięcznym rejsie na pokładzie wycieczkowca Norwegian Escape linii Norwegian Cruise Line z siedzibą w Miami. Jak podał w pozwie złożonym przeciwko liniom, przez długi czas nie odnotował żadnych problemów w działaniu baterii prysznicowej w swojej kabinie, choć – jak zeznał – nie był zaznajomiony z działaniem kontrolek prysznica. Jednakże 31 grudnia 2019 roku pracownik pokładowy podczas sprzątania pokoju przestawił temperaturę z „komfortowej i ciepłej” na najgorętszą możliwą. Po powrocie z wycieczki na ląd, Ramirez chciał wziąć kąpiel – poparzył się i dostał ataku padaczki. Pasażer doznał poparzeń trzeciego stopnia i musiał przejść przeszczep skóry.
Ramirez pozwał w 2020 roku linie Norwegian. W 2021 doszło do ugody na nieujawnioną kwotę. Jednocześnie pozwoliło to na dochodzenie przez linie roszczeń wobec producenta baterii prysznicowej użytej na promie, niemiecką firmę Grohe.
W pozwie złożonym przez Norwegian czytamy, że "we wszystkich istotnych momentach Grohe miało obowiązek dochowania należytej staranności przy projektowaniu, testowaniu, produkcji, sprzedaży i dystrybucji przedmiotowej baterii prysznicowej Grohe". Według linii, wadliwy element armatury sprawił, że woda osiągnęła temperaturę, której zwyczajnie osiągnąć nie powinna. Linie stwierdzają tym samym, że to zaniedbanie Grohe spowodowało obrażenia u Ramireza i odpowiedzialność niemieckiej firmy wynika z prawa morskiego. Norwegian domaga się, aby producent armatury wypłacił pasażerowi odszkodowanie i pokrył koszty prawne związane z procesem sądowym. Grohe jak dotąd nie odniosło się do pozwu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów