Luksusowy statek pasażerski Hamburg, pływający pod bahamską banderą, w najbliższą niedzielę (10.04) zacumuje przy Terminalu Promowym Westerplatte.
Hamburg ma 144 m długości, 21,5 m szerokości, 5,5 m zanurzenia oraz 15 067 GT. Jednostka może przyjąć na swój pokład do 420 pasażerów. Statek został zbudowany w 1997 roku w stoczni MTW Schiffswerft GmbH w Wismarze jako Columbus.
Z powodu już istniejącego w bahamskim rejestrze statku o takiej nazwie, Columbus dostał imię C. Columbus. Ale nie na długo. W 2012 r. został ponownie ochrzczony i otrzymał imię Hamburg.
Operatorem statku jest Plantours & Partner GmbH. Pływa on pod bahamską banderą.
– Zbliżający się sezon wygląda bardzo obiecująco. Na ten rok mamy zaplanowanych ponad 100 statków. To rekordowa liczba. Jednak sytuacja jest obecnie bardzo dynamiczna. Musimy mieć na uwadze, że zarówno wojna w Ukrainie, jak również światowa pandemia, będą miały decydujący wpływ na to, ile jednostek do nas przypłynie – wyjaśnia Michał Stupak, ekspert ds. rynku żeglugowego w Porcie Gdańsk.
Na 295 pasażerów Hamburga, czekają liczne aktywności w Gdańsku i regionie pomorskim. Wśród nich m.in.: wycieczka do Starego Miasta i atrakcje muzealne, historyczne i kulturalne a następnie przejazd do Zamku w Malborku, największej ceglanej budowli średniowiecznej Europy.
– Jednostka wychodzi w rejs z Hamburga do Gdańska w dniu 8 kwietnia, aby po 12 dniach zakończyć podróż w Kopenhadze. W tym czasie odwiedzi oprócz wspominanych dwóch portów jeszcze: Kłajpedę, Rygę, Helsinki, Sztokholm i Visby, Tallin, Alesund, Wyspy Alandzkie, Bornholm – informuje Anna Drozd, rzecznik prasowa Portu Gdańsk.
Kolejnym wycieczkowcem, który zawinie do Portu Gdańsk, będzie, awizowany na 7 maja i pływający pod brytyjską banderą, statek Spirit of Discovery, którego armatorem jest Saga Cruises.
– Mieszkańcy Trójmiasta mogą szczególnie czekać na jednostkę Marina, pod banderą Wysp Marshala, bo jest to najdłuższa jednostka, która w tym roku do nas przypłynie, liczy ponad 239 metrów długości. Spodziewamy się jej 15 czerwca – zapowiada pani rzecznik.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody