Panama będzie odmawiać rejestracji pod swoją banderą tankowców i masowców mających powyżej piętnastu lat. W ten sposób rejestr chce poprawić stan swojej floty, ale i wymierzyć cios w statki tzw. floty cieni.
Panama, drugi pod względem wielkości rejestr morski, wprowadza znaczące zmiany. Panamski Urząd Morski ogłosił, że nie będzie dopuszczał do rejestracji pod swoją banderą tankowców i masowców starszych niż 15 lat. W ten sposób chce nie tylko poprawić stan techniczny zarejestrowanej floty, ale także zminimalizować ryzyko zatrzymań jednostek oraz wciągania pod flagę jednostek floty cieni. Podstawą do decyzji stały się statystyki opublikowane przez Dyrekcję Generalną Marynarki Handlowej, według których w między rokiem 2023 a połową 2025 aż 71% zatrzymań jednostek pływających pod flagą Panamy dotyczyło masowców, drobnicowców i tankowców mających ponad 15 lat.
To jednak nie wszystkie zmiany wdrożone w rejestrze. Wprowadzono także konieczność prowadzenia dodatkowych inspekcji co trzy miesiące, za które odpowiadać mają uznane organizacje. Mają one wystawiać odpowiednie certyfikaty. Wdrożono także konieczność prowadzenia dodatkowej weryfikacji systemu zarządzania bezpieczeństwem statku.
Według opublikowanego komunikatu, wprowadzenie tych mechanizmów nadzoru ma sprawić, że panamska flota będzie spełniać „najbardziej rygorystyczne” regulacje.
fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland