Francuski przewoźnik poinformował o przyjęciu w skład swojej floty nowego kontenerowca, CMA CGM Petra jest ostatnim statkiem, który dołączył do niej jeszcze w 2024 roku.
Oficjalne przyjęcie kontenerowca miało miejsce w połowie grudnia ub. r. Jest to pierwszy statek z nowej serii wyróżniającej się niskoemisyjnym napędem LNG. Ma to zapewnić wydajność operacyjną przy jednoczesnej zgodności z planem dekarbonizacji transportu morskiego, w myśl międzynarodowego trendu i zaleceń Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
W ciągu najbliższych lat operator zamierza wprowadzić do swojej floty kolejne statki, w tym sześć mających pojemność 15 000 TEU, tyle samo 13 000 TEU i 8 000 TEU. W planach są również trzy statki 7 900 TEU oraz po 10 statków o pojemności 7 300 TEU, 2 000 TEU oraz 5 500 TEU. Te ostatnie będą zasilane niskosiarkowym paliwem VLSFO. Z takim samym zasilaniem zamówiono również sześć statków 5 900 TEU. Silniki używane w nowych statkach mają już techniczną możliwość pracy na e-metanie (zamiast LNG). Flota „gotowa na e-metan” ma, zgodne z planem w 2025 roku liczyć 61 statków.
Czytaj więcej: CMA CGM na kursie inwestycji, informatyzacji i dekarbonizacji. Francuski operator stawia na żeglugę i logistykę
CMA CGM Petra (IMO: 9977701) ma kontenerowiec pływający pod francuską banderą. Ma 272 metry długości i 43 metry szerokości. Jego pojemność wynosi 8 000 TEU. Statek będzie częścią usługi Azja-Ameryka Środkowa i Ameryka Południowa 1 (ACSA 1), łączącej szlaki handlowe w kierunku wschodnim i zachodnim.

W 2024 roku francuska firma wcieliła do swojej floty szereg jednostek posiadających rozwiązania mające zapewnić ograniczenie emisji CO2 i zapewnić tym samym, że operacje morskie będą maksymalnie przyjazne środowisku. Ponadto rozpoczęła strategiczne partnerstwo z Google w celu wdrożenia sztucznej inteligencji we wszystkich działaniach związanych z wysyłką, logistyką i mediami. Ma to na celu zwiększenie wydajności we wszystkich dziedzinach działalności, przyspieszając tym samym wdrażanie nowych technologii w ramach swoich operacji prowadzonych na całym świecie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów