Promy24 podzieliły się informacją, otrzymaną od swojego partnera, linii P&O Ferries, odnośnie aktualnych wymagań przy przewozach poprzez port w Dover.
Przeprawy z Dover - wymagane dokumenty
Operator sugeruje, by uczulić swoich kierowców, by w porcie Dover mieli gotowy komplet dokumentów tj. MRN ładunku ze zgłoszenia importowego do EU (lub zbiorczy MRN francuskiej koperty logistycznej), a w przypadku dokumentów tranzytowych TAD (T1, T2) – dokumenty tranzytowe (T1/T2) w formie hard copy (wydrukowany dokument papierowy do okazania/skanowania).
Nie należy dawać do skanowania brytyjskich dokumentów eksportowych ani deklaracji bezpieczeństwa ENS (security & safety), bo spowoduje to brak możliwości wjazdu do portu.
Poniżej grafika pokazująca jakie dokumenty kierowca ma okazać w Dover do skanowania, a jakich nie ma okazywać/skanować:
W związku z powyższym należy poinstruować kierowców, by bez kompletu dokumentów (eksportowych, importowych, tranzytowych) absolutnie nie przyjeżdżali do portu.
Najbezpieczniej będzie przekazać kierowcom, by nie wyjeżdżali z miejsca odprawy celnej eksportowej w UK – bez upewnienia się, że mają wszystkie wymagane dokumenty (odprawa eksportowa, MRN z deklaracji importowej lub T1 etc) oraz że dokumenty tranzytowe (np. T1) są w formie papierowej.
Deklaracja bezpieczeństwa (ENS)
Ponadto, w związku z licznymi pytaniami na temat wymogu przekazywania deklaracji bezpieczeństwa (ENS) do francuskiego systemu ICS P&O Ferries informuje, że nie jest to procedura weryfikowana przez operatora promowego w porcie.
Jest to wymóg administracji celnej we Francji, która wymaga przekazania deklaracji bezpieczeństwa ENS, dla każdego pojazdu wjeżdżającego na terytorium Unii Europejskiej przez wszystkie porty francuskie.
Przeprawy z Calais do Dover - informacje dla kierowców
Port w Calais przygotował prosty schemat postępowania dla kierowców pojazdów ciężarowych chcących przeprawić się przez kanał La Manche, do pobrania TUTAJ
Źródło: Promy24
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland