Przewodniczący Komisji Handlu Międzynarodowego (INTA) w Parlamencie Europejskim Bernd Lange oświadczył w poniedziałek, że możliwe są jeszcze zmiany w umowie o relacjach handlowych między Unią Europejską a Zjednoczonym Królestwem.
"Ratyfikacja umowy uzupełniającej Brexit nie jest przesądzona. Umowa ta jest lepsza niż żadna, ale teraz 1250 stron znajdzie się pod okiem demokratycznej kontroli" - napisał polityk wywodzący się z niemieckiej SPD na Twitterze.
W rozmowie z agencją prasową dpa przewodniczący komisji europarlamentu doprecyzował, że niektórzy posłowie mają wątpliwości, czy zapisy umowy wystarczająco chronią Unię przed ewentualnym dumpingiem podatkowym ze strony Wielkiej Brytanii.
"Jestem w stanie sobie wyobrazić, że Parlament Europejski domaga się doprecyzowania pewnych sformułowań" - powiedział. Przyznał jednocześnie, że ingerencja w tekst umowy nie jest prostym zabiegiem, który można przeprowadzić od ręki. Jedną z możliwości mogłaby być dodatkowa deklaracja - zaproponował.
Komisje PE rozpoczęły w poniedziałek narady w sprawie ratyfikacji porozumienia uzgodnionego przez Brukselę i Londyn przed świętami Bożego Narodzenia.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych