Głównym punktem przyjętej strategii jest wzmocnienie krajowych portów przez rząd federalny – powiedział w środę w Berlinie minister transportu Volker Wissing (FDP). Niemieckie porty powinny być dobrze przygotowane na przyszłość – podkreślił minister.
Strategia obejmuje 139 środków służących wzmocnieniu portów, m.in. dzięki cyfryzacji ich obsługi. „Potrzebujemy naszych portów morskich. Są one istotne dla eksportu oraz polityki energetycznej” – wyjaśnił Wissing.
Minister wyraził też zastrzeżenia co do żądań krajów związkowych o zapewnienie większych funduszy dla portów z kasy federalnej. „Obowiązki są jasno określone. Odpowiedzialność za porty spoczywa na krajach związkowych. Rząd federalny odpowiada za połączenia transportowe” – stwierdził Wissing.
Minister przypomniał także, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat rząd federalny inwestował w porty pół miliarda euro rocznie, wywiązując się tym samym ze swojej odpowiedzialności finansowej.
„Jedno jest jasne: jeśli istnieją projekty, które chcemy wspólnie realizować i które leżą w interesie kraju, jesteśmy zobowiązani zapewnić środki finansowe. Chcemy jednak przyjąć taką procedurę, by najpierw były plany, a potem wyjaśnianie kwestii finansowych z nimi związanych” – mówił minister.
Podkreślił, że „strategia portu nie polega wyłącznie na alokacji zasobów finansowych”, ale zakłada działania bardziej zaawansowane, np. w zakresie cyfryzacji.
mszu/ mms/
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"