Niemiecki gigant branży transportu morskiego ogłosił, że południowokoreańska stocznia Hanwha Ocean pomyślnie dostarczyła nowy statek dla floty firmy. Hamburg Express należy do serii największych kontenerowców, jakie znalazły się w jej wyposażeniu
Nowo zbudowany statek wyróżnia się pojemnością wynoszącą 23 660 TEU. Jego długość wynosi 400 metrów, a szerokość 61 metrów. Choć Hamburg Express to siódmy kontenerowiec z serii liczącej 12 statków, to od niego pochodzi nazwa klasy. Ten, jak i pozostałe jednostki mają stanowić znaczący kamień milowy w historii Hapag-Lloyd.
Wszystkie statki z tej serii wyróżnia również fakt, że są największymi kontenerowcami, jakie kiedykolwiek pływały pod niemiecką banderą.
Na 4 listopada tego roku jest zaplanowany oficjalny chrzest Hamburg Express, który odbędzie się w Porcie Hamburg. Matką chrzestną zostanie Eva-Maria Tschentscher, żona aktualnego burmistrza Hamburga, Petera Tschentschera.
Klasa Hamburg Express ma rozpocząć nową erę dla Hapag-Lloyd i jego floty. W sumie do 2025 roku do użytku zostanie oddanych kilkanaście najnowocześniejszych dużych kontenerowców. Razem statki te mają wnieść także istotny wkład w wysiłki przedsiębiorstwa na celu zapewnienie o eksploatacji całej floty w sposób neutralny dla klimatu do 2045 roku. Dzięki najnowocześniejszej technologii dual-fuel będą mogły pracować również na paliwach niekopalnych, takich jak biometan i e-metan, a tym samym nie generować praktycznie żadnej emisji CO2. Na razie będzie używany na nich skroplony gaz ziemny (LNG), co pozwoli ograniczyć emisję CO2 o 25% i sadzy aż o 95%. Ponadto zaawansowane komponenty, takie jak zoptymalizowany kadłub i wysoce wydajna śruba napędowa pomogą statkom zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję gazów cieplarnianych.
Kontenerowce klasy Hamburg Express będą operować wyłącznie na intensywnie eksploatowanej trasie towarowej łączącej Azję i Europę. „Berlin Express” będzie regularnie kursował na trasie FE3, która łączy Ningbo i Hamburg, zahaczając także o Xiamen, Kaohsiung, Yantian, Hongkong, Singapur i Rotterdam.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów