Ever Ace, młodszy i większy brat słynnego Ever Given, przepłynął po raz pierwszy przez Kanał Sueski.
Ever Ace to największy kontenerowiec na świecie. Charakteryzuje się pojemnością 23 992 TEU, o około 30 więcej niż dotychczas największe statki tego typu przepływające przez Kanał Sueski. Ever Ace ma 400 metrów długości, podobnie jak siostrzany Ever Given, ale jest o 1,7 metra szerszy.
Biorąc pod uwagę wiosenne zablokowanie kanału przez Ever Given, pierwsze przepłynięcie Ever Ace, które odbyło się 28 sierpnia, zwróciło uwagę mediów i branży. Aby operacja przejścia przez kanał odbyła się bez problemów, na pokład skierowano głównych pilotów pracujących dla Zarządu Kanału. Statkowi towarzyszyły także holowniki.
Ever Ace, pierwszy z 12 statków klasy A budowanych dla Evergreen, jest w trakcie swojego dziewiczego rejsu z Chin do Rotterdamu, gdzie powinien pojawić się 4 września.
W drugiej połowie sierpnia przez Kanał Sueski przepłynął ponownie także słynny Ever Given, który powracał do Chin po rozładowaniu w Europie. Tym razem obyło się bez zakłóceń. O przeprawie pisaliśmy TUTAJ.
28 sierpnia, tego samego dnia, kiedy przez Kanał Sueski po raz pierwszy przepływał rekordowy Ever Ace, w kanale pojawił się jeszcze jeden rekordowy statek: największy cywilny statek szpitalny MV Global Mercy, który płynie z Singapuru na Maltę. Jednostka należy do organizacji pozarządowej Global Mercy, ale zarządzać nim będzie Stena RoRo. W tej chwili statek czeka na wyposażenie i przeszkolenie załogi. MV Global Mercy ma 174 metry długości i 29 metrów szerokości. Misje, jakie będzie wypełniał, polegają na „dostarczeniu darmowych, ratujących życie operacji chirurgicznych tam, gdzie opieka medyczna praktycznie nie istnieje”.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów