Dwa zasilane bateryjnie kontenerowce, które zostały opracowane dla COSCO Shipping, zapowiadane są jako największe statki elektryczne, jakie do tej pory zbudowano. Teraz oficjalnie je nazwano i oddano do użytku w Chinach. Statki są częścią wysiłków zmierzających do zbudowania zelektryfikowanej sieci żeglugowej wzdłuż chińskiej rzeki Jangcy.
Statki są wyposażone w 2 silniki elektryczne o mocy 900 kW, zasilane 24 wymiennymi akumulatorami o pojemności 50,000 kWh w kontenerze 20-stopowym. To innowacyjny krok w kierunku dekarbonizacji żeglugi. Chińczycy podkreślają szeroki zakres zaawansowanych technologii zastosowanych na każdym statku. Według doniesień, są one zbudowane na inteligentnej zintegrowanej platformie z inteligentną nawigacją i zarządzaniem energią.
Dzięki zastosowaniu wymiennych akumulatorów, statki mogą unikać długiego oczekiwania na ładowanie w porcie, co zwiększa jego efektywność. Mogą żeglować bez wymiany akumulatorów na trasach o długości do 600 mil morskich, a w czasie 24-godzinnego rejsu redukują emisje CO2 o 35 ton w porównaniu do statku z klasycznym napędem.
COSCO rozpoczęło budowę statków w marcu 2022 roku. Pierwsza stal została wycięta w grudniu tego samego roku, a w maju 2023 r. zakończyła się budowa obu statków. Zostały one zwodowane w lipcu 2023 roku.
Statki ważą 10 000 ton, mają długość około 120 metrów i szerokość 23,6 metra. Ich nowo nadane nazwy to COSCO Shipping Green Water 01 i 02. Statki mają największą pojemność brutto, długość, pojemność skrzyni i baterie spośród wszystkich kontenerowców elektrycznych zbudowanych do tej pory. Na ich unikalność wpływa również konstrukcja z certyfikowaną zdolnością do poruszania się między rzeką a oceanem, wspierając sieć dostawczą z produkcji śródlądowej do portu morskiego w Szanghaju.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów