We wtorek Unity Line poinformowało, że prom Epsilon zostaje wyłączony z eksploatacji do odwołania. Jest to spowodowane wypadkiem, do którego doszło w porcie Trelleborg. Dziś oświadczenie w sprawie wydał właściciel statku, Euroafrica Shipping Lines.
– Informujemy, że prom m/f Epsilon wczoraj 30.01.2024 o godz. 08:47 podczas manewrów cumowania w porcie Trelleborg w Szwecji uderzył w nabrzeże nr 7. Do kolizji doszło w warunkach ograniczonej widoczności spowodowanej gęstą mgłą. Przyczyny zdarzenia są w dalszym ciągu analizowane, niewykluczone jednak, że do kontaktu promu z nabrzeżem przyczynił się błąd ludzki. Na pokładzie m/f Epsilon znajdowało się 67 samochodów ciężarowych oraz 59 kierowców. Wszyscy pasażerowie bezpiecznie opuścili prom i ruszyli w dalszą trasę. Uszkodzenia jednostki nie są poważne jednakże wymagają zadokowania statku. Prom w momencie zdarzenia był w pełni sprawny technicznie i nawigacyjnie. Termin powrotu m/f Epsilon do serwisu zależeć będzie od dostępności doku w stoczniach remontowych – przekazano w komunikacie.
Przypomnijmy, że Epsilon kursował na trasie Świnoujście – Trelleborg zaledwie od tygodnia. To nowoczesny prom typu ro-pax zbudowany w 2011 r. we włoskiej stoczni Visentini. Mierzy 186 m długości, 25 m szerokości, ma niemal 3000 m linii ładunkowej oraz dedykowany pokład dla samochodów osobowych. Może przewieźć jednorazowo ok. 130 ciężarówek i 260 pasażerów. Dysponuje on największą pojemnością ładunkową pośród promów eksploatowanych przez polskich armatorów. W połowie 2022 r. zakupiła go szczecińska firma Euroafrica Shipping Lines. Wcześniej prom czarterowany był do Irish Ferries i pływał w barwach tych linii do grudnia 2023 r. Euroafrica Shipping Lines czarteruje go teraz do Unity Line.
12 grudnia ubiegłego roku Unity Line podpisało nową umowę z Portem Trelleborg na obsługę promów serwisu UL, w tym czarterowanych od Euroafrica Shipping Lines Copernicusa oraz nowego Epsilona.
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu