We wtorek Unity Line poinformowało, że prom Epsilon zostaje wyłączony z eksploatacji do odwołania. Jest to spowodowane wypadkiem, do którego doszło w porcie Trelleborg. Dziś oświadczenie w sprawie wydał właściciel statku, Euroafrica Shipping Lines.
– Informujemy, że prom m/f Epsilon wczoraj 30.01.2024 o godz. 08:47 podczas manewrów cumowania w porcie Trelleborg w Szwecji uderzył w nabrzeże nr 7. Do kolizji doszło w warunkach ograniczonej widoczności spowodowanej gęstą mgłą. Przyczyny zdarzenia są w dalszym ciągu analizowane, niewykluczone jednak, że do kontaktu promu z nabrzeżem przyczynił się błąd ludzki. Na pokładzie m/f Epsilon znajdowało się 67 samochodów ciężarowych oraz 59 kierowców. Wszyscy pasażerowie bezpiecznie opuścili prom i ruszyli w dalszą trasę. Uszkodzenia jednostki nie są poważne jednakże wymagają zadokowania statku. Prom w momencie zdarzenia był w pełni sprawny technicznie i nawigacyjnie. Termin powrotu m/f Epsilon do serwisu zależeć będzie od dostępności doku w stoczniach remontowych – przekazano w komunikacie.
Przypomnijmy, że Epsilon kursował na trasie Świnoujście – Trelleborg zaledwie od tygodnia. To nowoczesny prom typu ro-pax zbudowany w 2011 r. we włoskiej stoczni Visentini. Mierzy 186 m długości, 25 m szerokości, ma niemal 3000 m linii ładunkowej oraz dedykowany pokład dla samochodów osobowych. Może przewieźć jednorazowo ok. 130 ciężarówek i 260 pasażerów. Dysponuje on największą pojemnością ładunkową pośród promów eksploatowanych przez polskich armatorów. W połowie 2022 r. zakupiła go szczecińska firma Euroafrica Shipping Lines. Wcześniej prom czarterowany był do Irish Ferries i pływał w barwach tych linii do grudnia 2023 r. Euroafrica Shipping Lines czarteruje go teraz do Unity Line.
12 grudnia ubiegłego roku Unity Line podpisało nową umowę z Portem Trelleborg na obsługę promów serwisu UL, w tym czarterowanych od Euroafrica Shipping Lines Copernicusa oraz nowego Epsilona.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów