We wtorek Unity Line poinformowało, że prom ro-pax Epsilon zostaje wyłączony z użytku na czas bliżej nieokreślony. Jest to spowodowane wypadkiem, który miał miejsce w porcie Trelleborg. Prawdopodobnie doszło do kolizji promu z pirsem.
We wtorek na stronie Unity Line podano komunikat na temat zaistniałej sytuacji: Informujemy, że z przyczyn technicznych prom m/f Epsilon z dniem 30.01.2024 zostaje wyłączony z eksploatacji do odwołania.
"We would like to inform that due to technical reasons ferry m/f EPSILON as from today will be out of service until further notice. We kindly apologize for any inconveniences related to above matter." Unity Line
— Freightlink Freight Ferries & Tunnels (@freightlink) January 30, 2024
Alternatives available https://t.co/iLmzss5w3D pic.twitter.com/x4kiSlyAhe
Epsilon to nowoczesny prom typu ro-pax zbudowany w 2011 r. w renomowanej włoskiej stoczni Visentini. Mierzy 186 m długości, 25 m szerokości, ma niemal 3000 m linii ładunkowej oraz dedykowany pokład dla samochodów osobowych. Może przewieźć jednorazowo ok. 130 ciężarówek i 260 pasażerów. Dysponuje on największą pojemnością ładunkową pośród promów eksploatowanych przez polskich armatorów.
W połowie 2022 r. zakupiła go szczecińska firma Euroafrica Shipping Lines. Wcześniej prom czarterowany był do Irish Ferries i pływał w barwach tych linii do grudnia 2023 r. Euroafrica Shipping Lines czarteruje go teraz do Unity Line.
12 grudnia ubiegłego roku Unity Line podpisało nową umowę z Portem Trelleborg na obsługę promów serwisu UL, w tym czarterowanych od Euroafrica Shipping Lines Copernicusa oraz nowego Epsilona.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym