Linie Lakeway Link, które w zeszłym roku zapowiedziały uruchomienie połączenia między Polską, a Szwecją, zakupiły statek RoRo, który ma pływać na tej trasie.
W maju zeszłego roku podaliśmy informację, że międzynarodowe spółki logistyczne i transportowe Wallenius i Greencarrier powołały do życia nową firmę żeglugową Lakeway Link, której celem jest połączenie Polski i szwedzkich portów Södertälje i Västerås nad jeziorem Melar. Podano wtedy, że celem jest uruchomienie połączeń z końcem 2023 roku. W oficjalnym komunikacie firma twierdziła, że planuje zawijać zarówno do Gdańska, jak i do Gdyni, oraz że serwisy mają być obsługiwane przez statki zupełnie nowego standardu Mälarmax, zaprojektowane i zbudowane z myślą o możliwości wejścia na płytkie jezioro Melar, nad którym leży m.in. Sztokholm.
Dziś pojawiły się nowe informacje na temat Lakeway Link. Spółka potwierdziła zakup jednostki RoRo Miramar Express w celu uruchomienia wspomnianego połączenia. Docelowo zostanie on przemianowany na Lakeway Express. W tej chwili statek pracuje jeszcze w barwach dotychczasowego właściciela i pływa między hiszpańskim Algeciraz i marokańskim portem Tanger Med. Nie wiadomo, kiedy ma przypłynąć na Bałtyk, ale linie Lakeway Link podały, że planują uruchomić regularne połączenia między Gdynią i Södertälje w kwietniu. Początkowo mają to być trzy rejsy tygodniowo. Po przebudowie śluz Södertälje, czyli do 2026 roku, firma chce wprowadzić kolejne połączenie do Västerås.
Przyszły Lakeway Express to jednostka zbudowana w 1999 roku o
długości 153,38 metrów, tonażu brutto 10 471 ton i pasie ładunkowym o
długości 1624 metrów, co pozwala na zmieszczenie około 110 naczep. Co
ciekawe, Lakeway Link nie przewiduje transportu ani ciężarówek, ani tym
bardziej pasażerów, nawet w postaci kierowców. Rozwiązanie zakłada, że
na statek załadowywane będą wyłącznie naczepy oraz ładunki ciężkie i
wielkogabarytowe. Kierowcy będą dostarczać naczepy na nabrzeże, skąd
będą one ładowane na statek. W porcie docelowym będą rozładowywane i
przekazywane do dalszego transportu kolejnemu przewoźnikowi.
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024