17 grudnia w Belfascie Euroafrica przejęła prom Epsilon, po długoletnim bare-boat czarterze, od irlandzkiego operatora.
Statek został zakupiony przez Grupę Hass Holding, do której należy Euroafrica, w maju 2022 roku od włoskiego armatora Caronte and Tourist. Umowa kupna-sprzedaży przewidywała kontynuację przez nowego właściciela bare-boat czarteru zawartego w 2013 roku.
Statek przed przejęciem w Belfascie przeszedł przegląd dokowy i jest obecnie już w Świnoujściu, niebawem dotrze do Szczecina.
M/f Epsilon to nowoczesny prom typu ro-pax zbudowany w 2011roku w renomowanej włoskiej stoczni Visentini. Ma niemal 3000 metrów linii ładunkowej oraz dedykowany pokład dla samochodów osobowych. Może przewieźć jednorazowo około 130 ciężarówek i 260 pasażerów.
Epsilon będzie operował w barwach Unity Line i zostanie wprowadzony w połowie stycznia 2024 roku na linię ze Świnoujścia do Trelleborga, wzmacniając tym samym znacznie potencjał przewozowy serwisu. Epsilon dysponuje największą pojemnością ładunkową pośród promów eksploatowanych przez polskich armatorów.
Euroafrica operuje ponadto promami m/f Galileusz i siostrzanym m/f Copernicus oraz promem kolejowym m/f Jan Śniadecki. Ten ostatni zostanie wyłączony z eksploatacji po wejściu do serwisu promu Epsilon.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem