Świnoujście nie otrzyma w przyszłym roku subwencji rządowej na utrzymanie przepraw promowych przez Świnę.
Pomimo starań świnoujskiego ratusza, miasto nie otrzyma rządowej subwencji na utrzymanie przepraw promowych. Tym samym pieniądze na funkcjonowanie jednostek Karsibór i Bielik trzeba będzie wyciągnąć z miejskiej kasy. To duże obciążenie dla samorządu – łącznie z utrzymaniem tunelu, kosztować ma ponad 46 mln zł rocznie. Sama subwencja dotychczas wynosiła 25 mln.
Wszystko przez ustawę, która uzależnia subwencję od minimalnej liczby samochodów przeprawiających się promami. Tymczasem po otwarciu tunelu pod Świną zdecydowana większość pojazdów korzysta z niego. Prezydent Świnoujścia zabiegał o dokonanie korekt w ustawie, by wsparcie było powiązane nie z liczbą pojazdów, a z liczbą pieszych i rowerzystów. W takim przypadku miasto wciąż otrzymywałoby pieniądze na promy. Regulacje nie zostały jednak zmienione.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął