Świnoujście nie otrzyma w przyszłym roku subwencji rządowej na utrzymanie przepraw promowych przez Świnę.
Pomimo starań świnoujskiego ratusza, miasto nie otrzyma rządowej subwencji na utrzymanie przepraw promowych. Tym samym pieniądze na funkcjonowanie jednostek Karsibór i Bielik trzeba będzie wyciągnąć z miejskiej kasy. To duże obciążenie dla samorządu – łącznie z utrzymaniem tunelu, kosztować ma ponad 46 mln zł rocznie. Sama subwencja dotychczas wynosiła 25 mln.
Wszystko przez ustawę, która uzależnia subwencję od minimalnej liczby samochodów przeprawiających się promami. Tymczasem po otwarciu tunelu pod Świną zdecydowana większość pojazdów korzysta z niego. Prezydent Świnoujścia zabiegał o dokonanie korekt w ustawie, by wsparcie było powiązane nie z liczbą pojazdów, a z liczbą pieszych i rowerzystów. W takim przypadku miasto wciąż otrzymywałoby pieniądze na promy. Regulacje nie zostały jednak zmienione.
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów