Wczoraj do Francji wyruszył w pełni wyposażony, 172-metrowy blok pływający, zawierający część śródokręcia wraz z częścią siłowni oraz cztery dodatkowe bloki. Zrealizowany przez CRIST projekt L34 jest elementem stałej współpracy stoczni CRIST z francuskim armatorem stoczniowym Chantiers de l'Atlantique, przy budowie w pełni wyposażonych bloków do największych statków pasażerskich świata.
Projekt L34 zawiera w sobie jeden z największych bloków statku pasażerskiego jaki został wybudowany w Polsce w dzisiejszych czasach. Wymiary wykonanego w naszej stoczni bloku pływającego to 172 m długości oraz 40 m szerokości. Blok będzie zamontowany w statku typu EDGE, którego finalnym operatorem będzie armator Celebrity Cruise.
Na całość prac wykonanych w Polsce składa się wspomniany 172-metrowy blok pływający, zawierający część śródokręcia wraz z częścią siłowni. Dodatkowym elementem są cztery mniejsze bloki, które są składowane na górze bloku pływającego i po dostawie do Francji zostaną przyłączone do bloku pływającego.
Jednostka w liczbach to blisko 9000 ton konstrukcji kadłuba, 46 km rurociągów (każdego typu; od stali, po plastiki, miedź po rurociągi GRP (z włókna szklanego)). Zakres prac wykonanych przez stocznię obejmuje kompleksowe wyposażenie, 170 metrów pomieszczeń technicznych naszpikowanych urządzeniami, rurociągami oraz innymi systemami statkowymi jak elektryka, wentylacja, czy systemy gaszenia pożaru. Stocznia CRIST wyposażyła owe bloki praktycznie pod klucz, armatorowi zostaje przyłączenie bloków z innymi blokami oraz podłączenie kabli do urządzeń.
- Jednostka została wykonana ogromnym nakładem pracy całego zespołu CRIST, i co warto podkreślić jest to najtrudniejszy z bloków statków pasażerskich jaki został zbudowany w naszej stoczni. Wymagał on potężnej pracy wszystkich wydziałów, podwykonawców, towarzystwa klasyfikacyjnego oraz inspektorów armatora. Finalny efekt wymaga podziękowania dla wszystkich zaangażowanych w projekt – mówi Łukasz Topa, Project Manager, CRIST S.A.
Jednostka zostanie dostarczona do Francji z końcem września. W budowie są kolejne bloki statków pasażerskich przeznaczone na rynek francuski.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza