Za nami spotkanie otwierające projekt „Women can Sea”, na którym kobiety branży morskiej dzieliły się swoimi doświadczeniami oraz historiami związanymi z pracą w biznesie morskim na lądzie czy też na wodzie.
„Women can Sea" to projekt stworzony dzięki współpracy Stowarzyszenia Kobiet Branży Morskiej Inspira oraz Inkubatora STARTER. Ma on na celu wspieranie i aktywizację kobiet w branży morskiej. Tworzy on otwartą przestrzeń, w której kobiety będą mogły się wzajemnie inspirować oraz dzielić zdobytą wiedzą i doświadczeniem. Projekt nie ogranicza się tylko do osób czynnie pracujących w branży, jest on również otwarty na osoby studiujące na kierunkach morskich lub po prostu zainteresowane tematyką morza i chcące zgłębić zagadnienia z nią związane.
Podczas spotkania głos zabrały cztery prelegentki:
Prelegentki podzieliły się swoimi prywatnymi inspirującymi historiami i ukazały z jakimi przeciwnościami mierzą się kobiety w branży morskiej. Poza wystąpieniami panie aktywnie angażowały publiczność, przez co każdy miał przestrzeń do swobodnej wypowiedzi.
- Ja się bardzo cieszę, że dzisiaj wiele kobiet i panów było na tym spotkaniu, że mogliśmy sobie podyskutować i wymienić się poglądami, myślami, spostrzeżeniami z codziennej pracy w branży morskiej i na lądzie i na morzu. Myślę, że to początek naszych spotkań, wierzę, że na kolejnych, będzie również taka duża frekwencja i tak dużo nowych twarzy - Izabela Klonowska-Hincka.
Następne spotkanie odbędzie się 29 listopada i będzie poprowadzone w formie warsztatów na temat przywództwa i samorozwoju kobiet.
Według statystyk kobiety stanowią około 2% pracowników na morzu i 20% na lądzie branży morskiej.
W Polsce, według danych z 2020 roku udział kobiet w branży morskiej wynosił ok. 10%.
Sytuacja z roku na rok się poprawia, jednak wyniki wciąż są słabe. Dlatego tak istotne jest powstawanie projektów takich jak przykładowo „Women in Maritime IMO’s Gender Programme” czy „Women in Transport – EU Platform for Change” wspierających kobiety w sektorze morskim.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów