Masowiec Crimson Polaris pękł na dwie części u wybrzeży Japonii. Załoga została uratowana, ale ze statku do morza wyciekła ropa.
Crimson Polaris pękł w okolicach japońskiej prefektury Aomori. Statek transportował zrąbki drewna z Tajlandii i w środę rano osiadł na mieliźnie w pobliżu portu Hachinohe, około 4 kilometrów od brzegu. Załodze początkowo udało się ruszyć statek z miejsca, ale wkrótce jednostka straciła sterowność i została zmuszona do zarzucenia kotwicy.
W czwartek rano Crimson Polaris złamał się na dwie części w sekcji rufowej, co doprowadziło do wycieku ropy do morza. Na pokładzie znajdowało się 21 członków załogi, wszystkich uratowano przy pomocy śmigłowca, który zabierał ich po kolei na ląd. Akcja trwała pięć godzin.
Japońskie źródła podają, że wyciek ropy nie dotarł do wybrzeża i jest pod kontrolą. W czwartek rano plama na powierzchni wody miała długość ponad 5 kilometrów i szerokość 1 kilometra. Łodzie patrolowe Japońskiej Straży Przybrzeżnej od razu rozpoczęły prace nad powstrzymaniem rozprzestrzeniania się wycieku.
Crimson Polaris mierzy 200 metrów i funkcjonował od 2008 roku. Pływał pod banderą Panamy.
Źródło: PAP/Japońska Straż Przybrzeżna
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii