W ponad dwudziestopięcioletniej historii gdyńskiego Portowego Zakładu Technicznego SA zajmującego się montażem urządzeń kontenerowych, pracownicy PZT stworzyli dzięki swojej fachowości dobrą gdyńska markę, która jest obecnie znana i uznana na całym świecie.
W roku 2019, który był rekordowym pod względem obrotów, fachowcy z PZT SA wykonywali montaże suwnic dla terminali kontenerowych znajdujących się dosłownie na każdej półkuli począwszy od Nowego Jorku (USA) poprzez Maroko i Francję a skończywszy na urządzeniach dla terminalu w Petersburgu (Rosja) czy Australii. Natomiast w Porcie Gdynia przy nabrzeżu Bułgarskim trwała realizacja – rozpoczętego wiosną 2017 roku - montażu 86 automatycznych suwnic na szynach ASC (Automated Stacking Crane), dostarczonych już do dwóch amerykańskich terminali kontenerowych w Wirginii i w Norfolk. Ostatnia partia suwnic opuściła nasze place montażowe w lipcu 2020. Sukcesem została zakończona dostawa sześciu sztuk suwnic nabrzeżowych – STS do Terminala NTB w Bremerhaven.
- Staramy się podnosić na coraz wyższy poziom jakość wykonywanych przez nas usług montażowych, dlatego też z wielką satysfakcją stwierdzę, iż w ubiegłym tygodniu z sukcesem zakończył się audyt firmy przez audytorów z DNV-GL potwierdzający zgodność naszych systemów zarządzania BHP, co skutkuje przyznaniem certyfikatu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy ISO 45001:2018. To kolejny milowy krok w historii PZT SA, gdyż do tej pory mogliśmy „ wylegitymować” się systemem OHSAS 18001, który i tak jest rzadko certyfikowanym systemem zarządzania w Polsce.
Mimo pandemii firma pracuje pełną mocą, zapotrzebowanie na montaże urządzeń typu „ straddle carrier” jest rosnące w terminalach kontenerowych na świecie, większość z nich została zamawiana jeszcze przed kryzysem stąd spory nawał prac – dodaje Krzysztof Bąk. - We wrześniu wracamy do Bremerhaven – gdzie w kolejnym terminalu mamy do oddania do użytku dwie suwnice nabrzeżowe STS. Kontynuujemy realizacje montażu suwnic dla Izraela – w bieżącym roku mamy do wykonania jeszcze dziesięć suwnic. Nie sposób też nie wspomnieć o naszych modułowych zestawach transportowych – SPMT, które są w stałym ruchu, świadcząc usługi ciężkiego transportu dla sporej rzeszy pomorskich przedsiębiorstw.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody