Trwa budowa terminalu promowego w Porcie Świnoujście, który ma stać się jednym z największych na Bałtyku. W zamierzeniu inwestycja stanowi element projektu dotyczącego usprawnienia i optymalizacji transportu i łańcuchów logistycznych pomiędzy państwami skandynawskimi, a pozostałymi, leżącymi na południe.
Modernizacja i przystosowanie infrastruktury terminalu do obsługi transportu intermodalnego, w tym obsługi promów o długości do 270 metrów i pięcioma stanowiskami do cumowania. Z połączenia dwóch istniejących wcześniej stanowisk powstało także nowe, o długości 294 metrów.
Terminal to nie tylko infrastruktura morska, ale także lądowa.Na nowych placach parkingowych dla kierowców TIR-ów przygotowano tysiąc miejsc, czyli dwukrotnie więcej, niż było przed rozpoczęciem inwestycji. W ramach projektu powstał także nowy rękaw pasażerski umożliwiający bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych. Oprócz tego przebudowano istniejące oraz zbudowano nowe tory kolejowe i place manewrowo-postojowe, a takżepowstała estakada, która stanowi osobny wyjazd z terminala. W ramach zwiększenia wydajności i sprawności przeładunków, zainstalowano nową, mierzącą 35 metrów szerokości i mającą 180 ton nośności rampę przeładunkową.
Wykonawcą robót jest firma Budimex. Projekt otrzymał wsparcie z funduszy unijnych.
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje