Trwa budowa terminalu promowego w Porcie Świnoujście, który ma stać się jednym z największych na Bałtyku. W zamierzeniu inwestycja stanowi element projektu dotyczącego usprawnienia i optymalizacji transportu i łańcuchów logistycznych pomiędzy państwami skandynawskimi, a pozostałymi, leżącymi na południe.
Modernizacja i przystosowanie infrastruktury terminalu do obsługi transportu intermodalnego, w tym obsługi promów o długości do 270 metrów i pięcioma stanowiskami do cumowania. Z połączenia dwóch istniejących wcześniej stanowisk powstało także nowe, o długości 294 metrów.
Terminal to nie tylko infrastruktura morska, ale także lądowa.Na nowych placach parkingowych dla kierowców TIR-ów przygotowano tysiąc miejsc, czyli dwukrotnie więcej, niż było przed rozpoczęciem inwestycji. W ramach projektu powstał także nowy rękaw pasażerski umożliwiający bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych. Oprócz tego przebudowano istniejące oraz zbudowano nowe tory kolejowe i place manewrowo-postojowe, a takżepowstała estakada, która stanowi osobny wyjazd z terminala. W ramach zwiększenia wydajności i sprawności przeładunków, zainstalowano nową, mierzącą 35 metrów szerokości i mającą 180 ton nośności rampę przeładunkową.
Wykonawcą robót jest firma Budimex. Projekt otrzymał wsparcie z funduszy unijnych.
Ocean Network Express z nowym rekordem załadunku kontenerów na jednym statku
Dalsze spadki na horyzoncie? Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 43 – 46/2023)
Silne powiązania między różnorodnością a dobrym przywództwem w żegludze. Roczny przegląd DSG 2023
Real Logistics otworzył magazyn w okolicy Baltic Hubu
Port Esbjerg dąży do bardziej globalnego biznesu
Grzegorz Puda: polskie porty stanowią konkurencję dla niemieckich