Stocznia Remontowa Nauta, która na początku roku świętowała swoje 95-lecie, intensywnie kończy I kwartał 2021 roku. W marcu wykonuje zlecenia, między innymi, dla największego polskiego armatora - PŻM.
Od początku roku, ważnym klientem stoczni jest największy, polski armator i jeden z największych w Europie - Polska Żegluga Morska (PŻM). Na chwilę obecną realizowane są remonty dwóch masowców pływających w barwach Polsteam– Wicko i Raba.
W przypadku Wicko (długość 190m, szerokość 23m, zanurzenie 6,2m) wykonywany jest remont klasowy połączony z montażem instalacji oczyszczania wód balastowych. Druga jednostka, Raba (długość 150m, szerokość 23m, zanurzenie 6,5m) jest na remoncie międzyrejsowym – prace na niej będą wykonywane przy nabrzeżu, bez konieczności dokowania.
Wiceprezes Zarządu Stoczni Remontowej Nauta S.A., Monika Kozakiewicz, podkreśla, że po spotkaniu z przedstawicielami PŻM można spodziewać się w tym roku kolejnych zleceń.
Stocznia realizuje zamówienia nie tylko największego polskiego armatora, ale także skłania się ku rynkom zagranicznym. Mimo pandemii pojawiają się klienci, którzy chcą przeprowadzać remonty połączone z przebudowami. Dodatkowo ożywił się rynek offshore i obecnie SR Nauta wykonuje między innymi przebudowę jednostki specjalistycznej dla włoskiego armatora.
- W ubiegłym roku rozpoczęliśmy współpracę z rynkiem niemieckim, którą w tym roku kontynuujemy. Ponadto podpisaliśmy kontrakt na trzy jednostki z klientem z rynku szkockiego. Będziemy realizować remont klasowy połączony z montażem instalacji wód balastowych – mówi Prezes Zarządu Stoczni Remontowej Nauta, Adam Potrykus
Widząc ilość zapytań ofertowych wygląda na to, że kolejny kwartał tego roku będzie jeszcze bardziej pracowity niż obecny.
- Ponadto przygotowujemy oferty na zapytania dotyczące instalacji dual fuel. Jesteśmy w kontakcie z klientami i biurami projektowymi, które działają w ich imieniu. Patrzymy w przyszłość optymistycznie – dodaje Prezes.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów