W stoczni Midship Marine w Luizjanie powstaje 26-metrowy statek badawczy zaprojektowany przez globalnego cyfrowego stoczniowca Incat Crowther dla Cape Fear Community College (CFCC) w Wilmington w Karolinie Północnej w USA.
Nowy statek charakteryzuje się solidną aluminiową konstrukcją, dzięki czemu może być wykorzystywany przez program technologii morskich CFCC do rozszerzonych, wielodniowych i tygodniowych działań badawczych i edukacyjnych na wodzie w całym systemie rzeki Cape Fear oraz do 100 mil morskich od brzegu.
Elastyczność operacyjna nowego statku została zwiększona dzięki zastosowaniu wytrzymałego systemu odzyskiwania, obejmującego ramę typu A, zdolną do podnoszenia szerokiej gamy sprzętu badawczego o wadze do 8000 funtów (3629 kg). Teleskopowy żurawik i wytrzymałe wciągarki zapewniają również większą wydajność operacyjną na górnym i głównym pokładzie. Statek posiada również platformę rufową, która zapewnia nurkom lub badaczom pobierającym próbki wody szybki dostęp do wody.
Wielofunkcyjny statek może pomieścić do 24 osób na misjach wielodniowych lub 40 osób na misjach jednodniowych na dwóch przestronnych i pomysłowo zaprojektowanych pokładach. Główny pokład statku oferuje jedną koję dla czterech osób, dwie koje dla sześciu osób, trzy łazienki, dużą kuchnię i mesę, a także duże laboratoria suche i mokre do prowadzenia zajęć naukowych i edukacyjnych. Na dziobie statku znajdują się również obszerne schowki.
Górny pokład statku oferuje dwie koje dla czterech osób, dużą łazienkę oraz ergonomicznie zaprojektowany mostek. Mostek optymalizuje codzienne operacje i zapewnia kapitanowi doskonałą widoczność, w tym stanowiska na skrzydłach, co zapewnia maksymalną manewrowość.
- Incat Crowther z entuzjazmem pracuje nad tym projektem po przetargu przeprowadzonym przez Cape Fear Community College. Mamy bogate doświadczenie w projektowaniu nagradzanych, niestandardowych statków badawczych w Ameryce Północnej, a nasz zespół architektów okrętowych ściśle współpracuje z zespołem z Cape Fear Community College, aby zapewnić optymalizację tego statku pod kątem ich działalności, a także lokalnego środowiska. Budowa jest już w toku i z niecierpliwością oczekujemy, aż statek wpłynie na wodę w 2026 roku - powiedział Grant Pecoraro, dyrektor zarządzający Incat Crowther na Amerykę Północną.
- Zakup tego nowego statku badawczego stanowi inwestycję w przyszłość naszego programu technologii morskich. Wyposażając naszych studentów w niezawodny, nowoczesny statek do nauki praktycznej, zapewniamy programowi długoterminowy sukces i przygotowujemy absolwentów do rozwoju w branży morskiej. Cieszymy się również ze współpracy z firmami Incat Crowther i Midship Marine przy projektowaniu i budowie tego statku. Ich silna reputacja w branży morskiej daje nam pewność, że nasi studenci skorzystają z platformy szkoleniowej światowej klasy - dodał Jim Morton, prezes CFCC.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów