Australijska stocznia Incat Tasmania ustanawia rekord dla największego statku elektrycznego na świecie, dzięki nowemu 130-metrowemu promowi typu ro-pax budowanemu dla urugwajskiego operatora, Buquebús. Będzie miał czterokrotnie większą moc niż kolejna co do wielkości instalacja i 40 razy większą niż pierwszy na świecie prom zasilany akumulatorowo, Ampere.
Prom zostanie dostarczony w 2025 r. i będzie obsługiwał połączenia między Argentyną a Urugwajem. Będzie on mógł pomieścić 2100 pasażerów i załogę oraz 225 samochodów i będzie wyposażony w sklep wolnocłowy o powierzchni ponad 2000 metrów kwadratowych.
Będzie także pokonywał najdłuższą trasę ze wszystkich statków zasilanych akumulatorowo, z największą prędkością, a tankowanie będzie odbywało się za pomocą najpotężniejszych na świecie systemów ładowania z lądu. Masywna bateria umożliwia poszerzanie granic stosowania energii całkowicie elektrycznej.
Buquebús potrafi przekraczać granice w zakresie projektów zaawansowanych technologii. Jej flagowy statek, Francisco, wykorzystuje silniki turbinowe napędzane LNG, aby osiągnąć prędkość maksymalną około 55 węzłów, co czyni go najszybszym statkiem pasażerskim na świecie.
Po uruchomieniu statku przybrzeżne systemy ładowania będą miały o 50% większą pojemność niż jakakolwiek obecna instalacja na świecie. Pokładowy system magazynowania energii (ESS), o pojemności ponad 40 MWh, będzie czterokrotnie większy niż jakakolwiek instalacja akumulatorowa zainstalowana gdziekolwiek na świecie w środowisku transportu morskiego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów