Ograniczenia dotyczące głębokości zanurzenia statków oraz liczby codziennych tranzytów przez Kanał Panamski wydają się stawać się rutynowym elementem jego funkcjonowania. W rozmowach z agencjami Reuters oraz Agence France-Presse, reprezentanci władz Kanału sugerują, że aktualne regulacje będą utrzymane przynajmniej przez kolejne 10 miesięcy.
Przyczyną przewidywanych długoterminowych ograniczeń są niskie poziomy wód w Kanale, wynikające z trwającej suszy i zmian klimatycznych, w tym zjawiska El Niño. Przedstawiciele Kanału zapowiadają utrzymanie ograniczeń, chyba że w ciągu trzech kolejnych miesięcy wystąpią obfite opady deszczu.
Branża handlu detalicznego obawia się, że ograniczenia wpłyną na dostępność towarów w okresach wzmożonego popytu, takich jak zbliżający się sezon świąteczny. Firmy będą musiały opracować elastyczne strategie dostaw i zarządzania zapasami, aby efektywnie sprostać tym wyzwaniom.
Władze Kanału podkreślają, że starają się dostosować dostępność tranzytów do rosnącego popytu. Pomimo starań przewoźników w skoordynowaniu harmonogramów, popyt na przepłynięcie przez Kanał pozostaje na wysokim poziomie. Dane dostępne online pokazują, że do południa 25 sierpnia, do kanału przypłynęło 35 statków w ciągu ostatniej doby i oczekują na tranzyt, co stanowi około jednej czwartej wszystkich oczekujących jednostek.
W celu zarządzania narastającym opóźnieniami, które pojawiły się po ograniczeniu liczby codziennych tranzytów do około 32, Władze Kanału Panamskiego zdecydowały się obniżyć liczbę codziennych rezerwacji, aby umożliwić większej liczbie jednostek dotarcie do kanału bez wcześniejszej rezerwacji. Standardowa oferta to 23 miejsca rezerwacyjne, która zazwyczaj jest zmniejszana do 16 w przypadku redukcji przepustowości spowodowanej pracami konserwacyjnymi lub innymi problemami w Kanale.
Wydaje się, że działania mające na celu utrzymanie ruchu statków i redukcję zaległości przynoszą skutek, ponieważ władze Kanału informują o niemal 20-procentowym spadku opóźnień. W tym tygodniu średni czas oczekiwania dla jednostek bez rezerwacji wynosi od 9 do 11 dni. Popyt wydaje się być silniejszy dla przejścia na północ.
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego