Hiszpańska stocznia La Naval po ponad 100 latach została zamknięta. Jej wyposażenie jest wyprzedawane w formie licytacji.
La Naval specjalizowała się w projektowaniu i budowie pogłębiarek służących głównie do budowy morskich gazociągów i rurociągów oraz jednostek przydatnych przy budowie morskich farm wiatrowych. Stocznia została jednak zamknięta, a cały teren, jaki zajmowała, musi zostać uprzątnięty. W związku z tym właściciele powierzyli online'owemu domowi aukcyjnemu Surplex zadanie zorganizowania aukcji wyposażenia, pośród którego znalazły się m.in. stoczniowe żurawie.
Aukcje trwają do końca listopada. Wystawionych na sprzedaż zostało około 100 obiektów. Możliwe było obejrzenie ich na miejscu, po umówieniu się. Surplex zapewnia także pomoc przy rozbiórce, zorganizowaniu transportu i odpowiednich dokumentów przewozowych, w tym ceł.
Na kilkanaście godzin przed zakończeniem licytacji, wiele ze sprzętów nie wzbudziło zainteresowania nabywców.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów