Szeroka współpraca pomiędzy stoczniami, stowarzyszeniami klasowymi oraz inżynierami i architektami ma na celu modernizację jednostki, tak aby ograniczyć niekorzystny wpływ na środowisko oraz umożliwić optymalny dobór i instalację sprzętu. Projekt ma na celu obniżenie progu emisji CO2, poprzez przekształcenie statku napędzanego olejem napędowym w dwupaliwowy poprzez dostarczenie systemu zasilania gazem LNG (FGSS) wraz z modernizacją z przyłącza do zasilania lądowego.
Høglund Gas Solutions AS 15 marca 2021 roku w Tønsberg podpisał kontrakt z dostawcą usług naftowych Halliburton AS na modernizację statku 5932dwt RoRo - kombinowanego przewoźnika M/V Hannah Kristina (IMO 9159933). Jednostka należy do Base Marine Norway AS, zarządzana jest przez Larvik Shipping AS, natomiast czarterowana przez Halliburton.
Celem tego projektu jest modernizacja 20-letniej jednostki, zgodnie z aktualnymi regulacjami norm środowiskowych. Dzięki wykorzystaniu LNG i energii z ogniw, przewiduje się znaczne ograniczenie emisji CO2 i NOx zarówno na morzu, jak i podczas postojów w porcie. Projekt wspiera Norweski Fundusz NOx (Norwegian NOx Fund).
„Wykorzystując Hannah Kristinę, Halliburton przeniósł ogromne ilości towarów z dróg na morze, zmniejszając emisję CO2 i NOx. Dzięki konwersji Hannah Kristina z oleju napędowego na LNG i lądowe idziemy o krok dalej w zakresie redukcji CO2 i NOx, zgodnie z naszą strategią dalszego zmniejszania wpływu naszej działalności na środowisko” skomentował Jean-Marc Lopez, wiceprezes Halliburton AS.
Projekt, któremu przewodzi Høglund, będzie wymagał szerokiej współpracy m.in. zespołem inżynierów, stocznią modernizującą, dostawcami, towarzystwem klasyfikacyjnym. W związku z tym Høglund będzie ściśle współpracował z HB Hunte Engineering GmbH i Fiskerstrand Verft AS w zakresie konstrukcji i elementów stoczniowych projektu. Cały projekt po zakończeniu prac zostanie sklasyfikowany przez DNV.
Kontrakt obejmuje FGSS o pojemności 250m3 z dedykowanym systemem Gas Control and Safety do obsługi już zainstalowanego dwupaliwowego M/E z gazem ziemnym oraz modernizację zasilania lądowego, które jest wykorzystywane do zasilania statku w porcie oraz ładowania istniejącego systemu magazynowania energii (ESS). Høglund dostarczy i zainstaluje pakiet składający się z modułów przyłączeniowych na lądzie o mocy 690 V/600 kVA zgodnych z najnowocześniejszymi standardami dotyczącymi zasilania z lądu oraz normami IEC80005-3. Oba systemy zostaną zintegrowane z istniejącym systemem automatyki (IAS), systemem zarządzania energią (PMS) i systemem sterowania ESS, zainstalowane przez Høglund w 2018 roku.
W celu wdrożenia odpowiednich środków bezpieczeństwa zgodnie z wymogami IGF-Code Høglund połączy swoją rozległą wiedzę w zakresie rozwiązań gazowych, energetycznych i automatyki z wyjątkową wiedzą HB Hunte w zakresie inżynierii morskiej, aby wykonać dalsze modyfikacje statku. Obejmują one między innymi dostosowanie miejsca cumowania w rejonie zbiorników LNG oraz modernizację systemu wentylacji.
Odbiór po zakończonej modernizacji jest przewidywany na marzec 2022 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów