Morska Stocznia Remontowa Gryfia opublikowała informacje o czterech przetargach. Ich przedmiotem jest zbycie prawa własności trzech doków oraz niewielkiego holownika.
Gryfia chce pozbyć się praw do trzech doków pływających: SSR-1, SSR-2 i MSR-1 oraz holownika o nazwie Pyton. Każdy z tych obiektów objęty jest osobnym postępowaniem przetargowym.
Dok SSR-1 to pływający skrzyniowy dok o ciągłych basztach i sześciu pontonach dolnych. Nie posiada własnego zasilania. Mierzy 156,2 m, a jego szerokość zewnętrzna to ponad 33 metry. Nośność doku to 7200 ton ograniczona do 4500 ton. Dok został zbudowany w 1940 roku. Jest także wyposażony w żuraw dokowy wyprodukowany w 1963 roku o udźwigu 10 ton oraz drugi, z 1988 roku, o udźwigu 8/6,3 t. SSR-1 jest zarejestrowany w PRS, ale świadectwo klasy wygasło w zeszłym roku. Dok jest wyłączony z eksploatacji i znajduje się w siedzibie MSR Gryfia przy pirsie przy nabrzeżu Gdyńskim. Ustalona przez Gryfię cena wywoławcza to 1 250 000 dolarów netto. Obowiązuje także wadium w wysokości 62 500 dolarów.

SSR-2
to mniejszy dok pływający z dwoma basztami. Jego całkowita długość to
46 metrów, szerokość zewnętrzna to 22,45 m, a udźwig 500 ton. Jego rok
budowy w dokumentach został oznaczony jako 1889/1965, a miejsce budowy
jest nieznane. SSR-2 jest również zarejestrowany w PRS, posiada także
aktualne świadectwo klasowe. Jego cena wywoławcza to 500 000 dolarów
netto, a wadium 25 000 dolarów.

Trzeci z wystawionych na sprzedaż doków, MSR-1, to pływający dok skrzyniowy o długości całkowitej 110,16 m, szerokości zewnętrznej 25,5 m i udźwigu 3500 ton. Został zbudowany w Gdańskiej Stoczni Remontowej w 1967 roku. Na obu basztach ma po jednym żurawiu o udźwigu 6,3 ton. Jest zarejestrowany w PRS, ma ważne świadectwo klasy. Cena wywoławcza za MSR-1 to 1 900 000 dolarów netto, a wadium wynosi 95 000 dolarów.

Ostatnim obiektem jest holownik Pyton, którego cena wywoławcza to 110 000 dolarów netto, a wadium 5 500 dolarów. Jednostka została zbudowana w Leningradzie w 1973 roku. Mierzy niecałe 30 metrów długości i ponad 8 metrów szerokości. Jej nośność to 46 ton. Jest napędzana dwoma silnikami spalinowymi o mocy 441 kW każdy. Pyton jest zarejestrowany w PRS, ale jego świadectwo klasy wygasło w marcu.

Oferty we wszystkich czterech przetargach
można składać w formie pisemnej do Gryfii do 28 stycznia, do godz.
12:00. Otwarcie ofert odbędzie się godzinę później.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Gryfii. Więcej informacji o przetargach można znaleźć na portalu GospodarkaMorska.pl w sekcji "Przetargi, konkursy ofert".
Źródło fot.: MSR Gryfia
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów