Morska Stocznia Remontowa Gryfia opublikowała informacje o czterech przetargach. Ich przedmiotem jest zbycie prawa własności trzech doków oraz niewielkiego holownika.
Gryfia chce pozbyć się praw do trzech doków pływających: SSR-1, SSR-2 i MSR-1 oraz holownika o nazwie Pyton. Każdy z tych obiektów objęty jest osobnym postępowaniem przetargowym.
Dok SSR-1 to pływający skrzyniowy dok o ciągłych basztach i sześciu pontonach dolnych. Nie posiada własnego zasilania. Mierzy 156,2 m, a jego szerokość zewnętrzna to ponad 33 metry. Nośność doku to 7200 ton ograniczona do 4500 ton. Dok został zbudowany w 1940 roku. Jest także wyposażony w żuraw dokowy wyprodukowany w 1963 roku o udźwigu 10 ton oraz drugi, z 1988 roku, o udźwigu 8/6,3 t. SSR-1 jest zarejestrowany w PRS, ale świadectwo klasy wygasło w zeszłym roku. Dok jest wyłączony z eksploatacji i znajduje się w siedzibie MSR Gryfia przy pirsie przy nabrzeżu Gdyńskim. Ustalona przez Gryfię cena wywoławcza to 1 250 000 dolarów netto. Obowiązuje także wadium w wysokości 62 500 dolarów.
SSR-2
to mniejszy dok pływający z dwoma basztami. Jego całkowita długość to
46 metrów, szerokość zewnętrzna to 22,45 m, a udźwig 500 ton. Jego rok
budowy w dokumentach został oznaczony jako 1889/1965, a miejsce budowy
jest nieznane. SSR-2 jest również zarejestrowany w PRS, posiada także
aktualne świadectwo klasowe. Jego cena wywoławcza to 500 000 dolarów
netto, a wadium 25 000 dolarów.
Trzeci z wystawionych na sprzedaż doków, MSR-1, to pływający dok skrzyniowy o długości całkowitej 110,16 m, szerokości zewnętrznej 25,5 m i udźwigu 3500 ton. Został zbudowany w Gdańskiej Stoczni Remontowej w 1967 roku. Na obu basztach ma po jednym żurawiu o udźwigu 6,3 ton. Jest zarejestrowany w PRS, ma ważne świadectwo klasy. Cena wywoławcza za MSR-1 to 1 900 000 dolarów netto, a wadium wynosi 95 000 dolarów.
Ostatnim obiektem jest holownik Pyton, którego cena wywoławcza to 110 000 dolarów netto, a wadium 5 500 dolarów. Jednostka została zbudowana w Leningradzie w 1973 roku. Mierzy niecałe 30 metrów długości i ponad 8 metrów szerokości. Jej nośność to 46 ton. Jest napędzana dwoma silnikami spalinowymi o mocy 441 kW każdy. Pyton jest zarejestrowany w PRS, ale jego świadectwo klasy wygasło w marcu.
Oferty we wszystkich czterech przetargach
można składać w formie pisemnej do Gryfii do 28 stycznia, do godz.
12:00. Otwarcie ofert odbędzie się godzinę później.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Gryfii. Więcej informacji o przetargach można znaleźć na portalu GospodarkaMorska.pl w sekcji "Przetargi, konkursy ofert".
Źródło fot.: MSR Gryfia
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich