Koncepcja falochronu dla terminala kontenerowego w Świnoujściu została już przygotowana - poinformował PAP wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Dodał, że realizacja inwestycji potrwa od czterech do pięciu lat, w tym dwa lata zajmie sama budowa.
"Mamy już gotową koncepcję na ten falochron. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że od czterech do pięciu lat zabierze nam realizacja tej inwestycji. Zakładając trzy lata na projektowanie i uzyskanie odpowiednich pozwoleń i dwa lata na wykonanie" - powiedział PAP Gróbarczyk.
Wiceminister powiedział też, że obecnie trwają uzgodnienia, kto będzie realizował inwestycję, czy będzie to port, czy urząd morski.
W połowie listopada ubiegłego roku Sejm uchwalił ustawę, na mocy której Skarb Państwa przekazał 360 mln zł w papierach skarbowych na budowę nowego falochrony w Świnoujściu.
Chodzi o uchwaloną nowelizację ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.
Ustawa, oprócz m.in. wydłużenia obowiązywania Polskiego Bonu Turystycznego, mówi także o środkach na podwyższenie kapitału zakładowego spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W nowelizacji wskazano, że minister właściwy ds. budżetu - na wniosek ministra właściwego ds. gospodarki morskiej - przekaże Zarządowi Morskich Portów Szczecin i Świnoujście skarbowe papiery wartościowe z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego tej spółki.
Źródło: PAP
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania