Zespół SMIT Salvage pod przewodnictwem ONZ na początku sierpnia pomyślnie przetransportował ponad 1,1 miliona baryłek ropy z rozkładającego się statku na tankowiec zastępczy Jemen. Zespół zakończył operacje w poniedziałek, po oczyszczeniu zbiorników Safer i udzieleniu pomocy przy cumowaniu Jemenu w pobliżu Safer.
Ładunek ropy naftowej zalegający od 2016 na zacumowanym nieopodal Jemenu byłym tankowcu FSO Safer groził jedną z największych katastrof ekologicznych.
Zespół SMIT Salvage jest obecnie w drodze do Dżibuti na pokładzie wielofunkcyjnego statku Ndeavor. Ich wycofanie się oznacza koniec złożonej akcji ratunkowej, która rozpoczęła się pod koniec maja.
Rezydent ONZ i koordynator pomocy humanitarnej w Jemenie, David Gressly, który od września 2021 r. kieruje ogólnosystemowymi wysiłkami ONZ na rzecz bezpieczniejszego, podziękował firmie SMIT Salvage i firmie macierzystej Boskalis za ich wysiłki.
Tankowiec FSO Safer, zawierający 1,14 mln baryłek ropy, był zagrożony, odkąd w 2015 r. został porzucony u wybrzeży Morza Czerwonego w Jemenie w związku z trwającą w tym kraju wojną domową. Z powodu braku konserwacji jego stan uległ znacznemu pogorszeniu.
ONZ ostrzegła, że poważny wyciek spustoszy społeczności rybackie na wybrzeżu Morza Czerwonego w Jemenie, a jego oczyszczenie będzie kosztować 20 miliardów dolarów. Zakłócenia w żegludze przez cieśninę Bab al-Mandab do Kanału Sueskiego mogą każdego dnia kosztować miliardy więcej strat w światowym handlu.
Po usunięciu oleju FSO Safer jest teraz stabilny i nie jest już narażony na ryzyko rozpadnięcia się. Ostatecznie FSO Safer zostanie przetransportowany na składowisko zielonego złomu, za które odpowiada ONZ.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española