Fairplay Towage Group zamówiła w Damen Shipyards dwa nowe holowniki typu RSD 2513.
Fairplay Towage Group to jeden z głównych operatorów holowników w Europie, z powodzeniem działający również w Polsce. We flocie całej grupy znajduje się około 100 jednostek. Wkrótce będzie ich więcej – w styczniu 2023 Damen ma dostarczyć dwa nowe holowniki RSD 2513.
Holowniki typu RSD 2513 są uznawane za jedne z najbardziej wydajnych i innowacyjnych holowników portowych projektu Damen. Odznaczają się dobrymi właściwościami morskimi, zwrotnością i cechami holowniczymi. Maksymalny uciąg na słupku tych jednostek to 80 ton.
Holowniki budowane dla Fairplay będą wyposażone we wciągarki z systemami automatyczneo napinania, jak również nowoczesne systemy przeciwpożarowe. Mają być także dostosowane do ekologicznych wymogów IMO Tier 3 m.in. dzięki aktywnemu systemowi kontroli emisji.
Statki powstają w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie i były w produkcji już w momencie oficjalnego złożenia zamówienia. Jednostki będą najpewniej stacjonować w Polsce.
– Jesteśmy zachwyceni tym zamówieniem, które ma związek z naszym ubiegłorocznym zakupem w Damen (Fairplay zamówił także zwodowany już holownik Shoalbuster 2711 – przyp. red). Dzięki silnej więzi z naszymi klientami aktywnie odpowiadamy na rosnące potrzeby rynku z najwyższą dostępną jakością i wydajnością. Te dwa bardzo zwrotne i wydajne nowoczesne holowniki wzmocnią naszą flotę i współpracę z Damenem – powiedział Arkadiusz Ryż z Fairplay Towage Polska.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy dostarczać Fairplay te najnowocześniejsze holowniki. Fairplay eksploatował statki budowane przez Damen od wielu lat i byliśmy zachwyceni, gdy w zeszłym roku kupili Shoalbuster 2711 do ogólnych operacji na Morzu Północnym i Bałtyckim. Ta najnowsza umowa jeszcze bardziej wzmacnia współpracę między naszymi dwiema firmami – wtórował mu Joschka Böddeling, kierownik sprzedaży Damen.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów