Firma Exail nawiązała współpracę z Arche Systeme i Saab w celu modernizacji fregat sił morskich Niemiec typu F123, określanych też jako typ Brandenburg. Współpraca ta ma zwiększyć możliwości nawigacyjne okrętów poprzez modernizację jednostek dystrybucji danych Netans i inercyjnych systemów nawigacyjnych Marins firmy Exail.
Opierając się na wcześniejszych udanych wdrożeniach systemów Exail na czterech fregatach typu F123, inicjatywa ta ma na celu zwiększenie ich precyzji nawigacji i zapewnić wzmocnienie cyberbezpieczeństwa, redundantnego zarządzania danymi, utrzymania skuteczności i gotowości w ramach działania we flocie wedle kompleksowego programu modernizacji. Wynika to również, których celem jest utrzymanie tych okrętów w zdolności do działania i radzenia sobie z obecnymi zagrożeniami, w tym czyhającymi w Sieci. Jest to o tyle istotne, że jednostki te były wprowadzane do służby w latach 1992-1996. Mają w niej pozostać do momentu przekazania Marynarce Wojennej Niemiec nowych fregat typu F126.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z Archei Saab, aby dostarczyć najnowocześniejszą technologię dla fregat klasy Brandenburg. Jesteśmy również wdzięczni niemieckiej marynarce wojennej za nieustające zaufanie. Ten nowy kontrakt nie tylko odzwierciedla ich ciągłe zadowolenie ze zintegrowanych i ewolucyjnych rozwiązań nawigacyjnych Exail, ale także wzmacnia ich zaufanie do wiedzy Exail w zakresie dostarczania innowacyjnych technologii obronnych - powiedział Jens Higgen, regionalny dyrektor sprzedaży w Exail.
Zmodernizowany system Netans zapewni w zamierzeniu lepszą szybkość i niezawodność dystrybucji danych, umożliwiając udostępnianie danych w czasie rzeczywistym w obrębie fregaty i zwiększając świadomość sytuacyjną. Jego modułowa architektura ma zapewnić płynną integrację i zdolność adaptacji, pozwalając fregatom sprostać zmieniającym się wymaganiom morskim. Wprowadzenie inercyjnego systemu nawigacji Marins o wyższej wydajności zdaniem Exail zwiększy dokładność i niezawodność pozycjonowania, zapewniając, że fregaty będą mogły skutecznie nawigować nawet w trudnych warunkach.
Kontrakt ten ma na celu wzmocnić pozycję Exail jako globalnego lidera w nawigacji morskiej i zaufanego dostawcy zintegrowanych rozwiązań. Firma dostarczyła systemy także do innych okrętów, jak choćby francuskich patrolowców i fregat serii FDI, okrętów klasy LCS dla US Navy, hiszpańskich niszczycieli min typu Turia i fregat typu Bonifaz, holenderskich i belgijskich fregat typu Karel Doorman oraz saudyjskich korwet opartych na platformie Gowind. Z polskiej perspektywy interesujące jest szczególnie dostarczenie wyposażenia dla hiszpańskich okrętów podwodnych typu Isaac Peral, oferowanych Polsce w ramach programu „Orka”, jak i brytyjskich fregat typu 31, które tak jak jednostki programu „Miecznik” opierają się na platformie Arrowhead 140.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów