W trakcie międzynarodowych targów morskiej branży zbrojeniowej Euronaval 2024 w Paryżu firmy Fassmer i Abeking & Rasmussen podpisały porozumienie w kwestii planowania projektu zamówień dla Marynarki Wojennej Niemiec (Deutsche Marine).
Projekt, o którym mowa to „MUsE” (Medium Support Unit for Floating Units). Partnerstwo w jego ramach ma być kamieniem milowym dla obu stoczni, aktualnie współdziałających przy dostarczaniu wielozadaniowych jednostek dla niemieckiego Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu. Pierwszy z nich jest obecnie zacumowany przy molo w Fassmer i znajduje się w fazie doposażania przez Abeking & Rasmussen.
Wśród innych, wspólnych przedsięwzięć jest także budowa okrętu hydrograficznego dla Marynarki Wojennej Indonezji, proj. BHO-105M. Mająca 105 metrów długości i 17,4 metra szerokości jednostka została zwodowana we wrześniu tego roku. Jej załoga ma liczyć 90 marynarzy.
Bliskie powiązania i doświadczenie przy budowie jednostek nawodnych dla służb i sił morskich ma zapewnić obu stoczniom skuteczną realizację zleceń dla sił morskich. W przeszłości odpowiadały za budowę m.in. okrętów przeciwminowych i patrolowców. Dzięki tym wymagającym i bardzo zróżnicowanym projektom, współpraca między Fassmer i Abeking & Rasmussen ma dowodzić ich gotowość do spełnienia wymagań przy zleceniach dla sił morskich Niemiec. Wśród planowanych obecnie zleceń ma być m.in. budowa okrętów hydrograficznych
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów