Kontenerowiec Ever Given, który w marcu tego roku zablokował Kanał Sueski, wszedł do stoczni w chińskim Qingdao, gdzie ma zostać poddany naprawie.
#Evergiven at drydock... just sand they said. 🤪 pic.twitter.com/HkKQEHrnbe
— Josip Rukavina (@josip_rukavina) November 1, 2021
🚢 ¿Qué ha sido del EVER GIVEN? 🚢
— Ricardo A. Moreno R. (@RicardoamorenoR) November 4, 2021
Primeras imágenes del EVERGIVEN en dique seco en China para su reparación, luego de que el pasado 24 de marzo encallara en aguas del canal de Suez, poniendo en jaque a las Cadenas de Suministro globales por 6 días#transportemarítimo #containers pic.twitter.com/WvYJHrze5L
Gigantyczny kontenerowiec Ever Given pływający w barwach Evergreen,
wrócił do Azji i wpłynął do stoczni w Qingdao. Choć po uwolnieniu z
mielizny w Kanale Sueskim statek dostał warunkowe pozwolenie na
dokończenie kursu, wymaga on napraw. Ever Given rozwiózł kontenery do
europejskich portów, po czym bez ładunku i utrzymując nałożone na niego
ze względu na uszkodzenia ograniczenia prędkości popłynął z powrotem do
Azji.
W zeszłym miesiącu kontenerowiec wpłynął do stoczni w
Qingdao. Do internetu zaczęły wyciekać zdjęcia statku zakotwiczonego
przed stocznią oraz na suchym doku, na których widoczne są uszkodzenia,
jakich doznała przede wszystkim gruszka dziobowa statku, która została w
zasadzie zmiażdżona podczas uderzenia w trakcie uderzenia w dno kanału.
Nieznacznego uszczerbku doznał też ster.
Statek pierwotnie został zacumowany na basenie stoczniowym. Jak spekuluje Sal Mercogliano, profesor historii na Uniwersytecie Campbella, który omówił widoczne na zdjęciach w internecie uszkodzenia Ever Given na swoim wideo na YouTube, nie było potrzeby wprowadzania jednostki na suchy dok od razu, ponieważ trwała prefabrykacja całej dziobowej części kadłuba wraz z gruszką dziobową, która ma zostać wymieniona. Dopiero po dostarczeniu elementu statek został umieszczony w suchym doku. Zdjęcia pokazują także wykonane już nacięcia kadłuba.
Kennen jullie de Ever Given nog, die maanden het Suez kanaal versperde waardoor onze aanvoer van Chinese troep stokte?
— Maarten Hilbrandie 🇦🇶 (@hilbrandie) November 2, 2021
Dit is de schade. Die zat dus niet vast in los woestijnzand, maar moest echt uitgebikt worden. Tja, dat duurt even.
(Pics via @gbassakos ) pic.twitter.com/52QZXU5VHO
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów