Płonący u wybrzeży kanadyjskiej Kolumbii Brytyjskiej kontenerowiec Zim Kingston zgubił 106 kontenerów, a nie 40 – tak wynika z informacji kanadyjskiej straży przybrzeżnej. Pożar na statku trwa, ale jest pod kontrolą.
Jak pisaliśmy wcześniej, Zim Kingston stanął w płomieniach w sobotę. Kontenerowiec przewożący m.in. chemikalia zmagał się wcześniej ze sztormową pogodą, w wyniku której część ładunku spadła do morza, a część została uszkodzona. To z kolei spowodowało pożar kontenerów. Załoga statku została ewakuowana, a z ogniem walczy straż pożarna.
Obecnie straż przybrzeżna Kanady informuje, że choć pożar trwa, to jest pod kontrolą. Najnowsze zdjęcia pokazują, że z niektórych kontenerów wydobywa się dym, ale nie widać płomieni. Statek jest zakotwiczony około 8 kilometrów od miasta Victoria. Wokół niego wyznaczono strefę bezpieczeństwa o promieniu mili morskiej.
W poniedziałek część załogi powróciła na statek w towarzystwie grupy strażaków, by dokonać inspekcji ładunku – przekazał armator, firma Danaos Shipping. Wtedy wyszło na jaw, że Zim Kingston zgubił nie 40 kontenerów, jak pierwotnie podawano, a 106. W dwóch z nich znajdowały się chemikalia górnicze, które są zagrożeniem dla organizmów żyjących w morzu. Pozostałe zawierały m.in. zabawki, ubrania, części samochodowe, części do maszyn i meble, być może także dekoracje świąteczne i stoły do pokera.
Straż przybrzeżna podała, że kilka kontenerów zostało zauważonych dryfujących w wodzie w pobliżu Cape Scott w północnozachodniej części wyspy Vancouver. Służby będą kontynuować poszukiwania, bo dryfujące oraz zatopione kontenery stanowią poważne zagrożenie dla żeglugi.
Źródło: PAP
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów